Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej! Long time, no see...

Skrivet av MisaLisa
Det var "evigheter" sedan jag var inne. Har haft så mycket att göra på jobbet, så tiden har inte räckt till. Hoppas att det blir ändring på det nu.

Känns skönt att "vara tillbaka".

Jag skulle behöva hjälp med en sak och någon härinne kanske kan hjälpa mig eller förmedla hjälp... Jag har bio-släkt i Korea och har skrivit ett brev, men jag kan inte koreanska och de kan inte engelska. Tidigare fick jag hjälp av en fd arbetskamrat, men nu har han flyttat tillbaka till Korea och är lite svår att få tag på. Om någon kan hjälpa mig, vore jag evigt tacksam.

Hösthälsningar från MisaLisa
Svar på tråden: Hej! Long time, no see...

Hej

Skrivet av  lm
Jag får hjälp med översättningen av mina brev av SWS, av en kvinna som har hand om "postadoption service". Det var min biosyster som sökte upp mig via SWS så de var redan inblandade. Jag vet inte om de ställer upp annars på översättningar men du kan ju kolla med dem.
 

Själv får jag hjälp

Skrivet av  Åsa m Aron o Ruben
av en koreansk familj jag har kontakt med. Dom har även hjälpt en annan kompis till mig med översättning av lite koreanska dokument. Om du inte tycker det är allt för intimt eller vill hemlighålla så kan du alltid maila mig.
 

Artiklar från Familjeliv