Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite skratt vid luciafirandet

Skrivet av Emma med Tova
Hos oss är det ju inte jag som är adopterad utan min sambo. Han kommer från Korea. Nu går Tova hos dagmamma och på luciadagen var det dags för luciafest. Hos en av de andra dagmammorna går det en flicka som av efternamnet att döma har koreanska föräldrar. Då barnen går hos dagmamma så har vi som föräldrar ingen koll på de andra dagmammornas barn och än mindre dess föräldrar.

Då luciafesten var på eftermiddagen kunde inte allas föräldrar komma ifrån, flickan med vad jag tror koreanska föräldrar var inte där. Efter luciatåget så var det som det brukar fika och lite småprat. Sambon hamnade mellan den lilla flickan och Tova. Som brukligt är så hjälper man ju barn i närheten som vill ha lite hjälp särskilt när de är små (hon är ca 1,5 år). VI pratar lite grann med några andra föräldrar och vi frågar vilket av barnen som är deras. Då säger de till sambon att man ser ju vems som är hans dotter. Lite förvånade tycker vi att det är då Tova är ganska ljus även om hon mycket mörka ögon. Det visar sig dock ganska snabbt att det nog inte var så lätt ändå, de hade tagit för givet att den lilla flickan var Olas då han var den enda mörkhåriga där och både har mycket asiatiska drag. De blev lite ursäktande när vi talade om hur det hela låg till. Vi hade i varje fall roligt åt det ett tag.
Svar på tråden: Lite skratt vid luciafirandet
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv