Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan det vara vinterkräksjukan?

Skrivet av Helena m. Hanna-01 & Lillasyster 17/11
Hanna kräktes ordentligt en gång i går vid 22-tiden. Men hon var snart pigg som vanligt igen och har sovit hela natten och ätit en rejäl frukost nu på morgonen. Hon är precis som vanligt, och vi andra mår också bra.

Om det varit vinterkräket borde hon väl vara sämre, då får man väl feber också eller kan man få bara en lätt släng?

Vi misstänker snöätande som orsak till orolig mage... kanske det kan få henne att inse att vi har rätt när vi säger att "man får ont i magen av att äta snö!" - hoppas kan man ju i alla fall.
Svar på tråden: Kan det vara vinterkräksjukan?

Kan ju varit en vanlig..

Skrivet av  Anette,Albin010323+Maja-97
magsjuke släng...

Av vinterkräksjukan blir man _otroligt_ sjuk...

Vi hade det för snart 2 år sedan... jag har aldrig vart så sjuk... det va det värsta jag vart med om...
Visst är man sjuk på en vanlig magsjuka.. men vinterkräksjukan.. den är _hemsk_....

Krya på er kramar kommer här... :-)
 

Näää....

Skrivet av  Pia & Elinor 01 + Robert 96
jag tror att man blir MYCKET dåligare än så då. Om jag fattat rätt. Det stod någonstans att när man blir såååå dålig att man tänker att jag klarar inte det här.... JAG DÖR..... då har man fått vinterkräksjukan. Huuuuu den vill jag inte få.
Kram till er.
Pia
 

Så du tycker inte att

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
jag skall komma över på en fika i morgon då *ler*
Jo så kände jag mig idag som du beskrev det, med lite middagsvila och rivet äppkle och rostat bröd som diet återhämtar jag mig sakteliga. Robert är pigg igen och Aliette verkar må bättre. Hon har bajsat massor och till slut kom det bara skum ur rumpan på henne. Idag verkar det bättre. För barnen har det tagit fler dagar att återställa sig och jag hoppas vara på benen i morgon igen.

Läste bland annat på smittskyddsinstitutets hemsida om vinterkräksjukan och i 1 g feces finns det ca 10^7-10^8 virusar och det räcker med 10-100 för att man skall bli smittad. *ryser* verkligen smittsamt.
 

Ja..

Skrivet av  Anette,Albin010323+Maja-97
när jag va sjuk feb-02.. så hade jag inte kommit ur huset av egen maskin om det så vart stor brand här..... jag va HELT utslagen...*blä*
 

Robert kräktes kaskader i

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
3 dagar och var jättedålig. Han hade feber och låg bara på golvet helt apatiskt. I natt var det mi tur kräktes kaskader, hade diarré, feber och frossa. Håller på att sakteliga återhämta mig.

Hoppas det bara var snön, för vinterkräksjukan är inte rolig.
 

Nä, inget mer kräk här :-)!

Skrivet av  Helena m. Hanna-01 & Lillasyster 17/11
Verkar som om det var nåt annat (smutsig snö kanske), för Hanna har inte kräkts nåt mer sen i fredags kväll - tack och lov!!

Stackars, stackars er som är sjuka, hoppas alla snart är friska igen! Krya-på-hälsningar kommer här!
 

Tack

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
är friska nu, hoppas jag, *peppar peppar*

Skönt att det inte blev mer och att det verkligen bara var snön.

Hur var avslutningen på gympan?
 

Artiklar från Familjeliv