Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill ha julklapptips på datorspel och vanliga spel

Skrivet av Sara m Ludvig & Lydia
Ludvig har än så länge bara provat Förskolan och Lekis som man fick i Happymeal på McD.
Skulle gärna vilja veta vad grabbarna här inne tycker är kul.

Sen skulle jag vilja ha tips på roliga (vanliga) spel - som även är kul för oss föräldrar ;-)
Svar på tråden: Vill ha julklapptips på datorspel och vanliga spel

Robert spelar

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
Mulle Meck-spel, Ludde, Pettson och Findus förutom förksolan och lekis. Jag har även köpt liknande varianter av dem från McD.
 

Vincent spelar

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
Anki & Pytte Kapsyljakten
Pettsson & Findus och Mucklornas värld (även det som kom innan gilalr han, det har de på förskolan)
Mamma Mu & Kråkan
5 myror är fler än 4 elefanter, fast där måste man hjälpa till ganska mycket.
Mulle Meck spelar de oxå på förskolan.


Vanliga sällskapsspel för vuxna, nu vet jag ju inte vilken typ av spel ni gillar men Carcassonne brukar gå hem hos alla (finns roliga expansioner). Tabu är kul att garva till och jag gillar Rapparkalja gärna en av varianterna med olika kategorier. Jag har Rapparkalja 2000 och Rapparkalja Total. Sen är RoboRally askul men svårt att få tag på. Settlers of Catan kul för 4 spelare och vill ni spela bara två finns det en 2-spelarvariant jag gillar även Carscassonne 2-spelar är kul. Sen är ju kunskapsspel alltid roligt, dyrt men bra är NE-spelet. Det var vad spelgalningen Bea kan komma på nu.
 

Dante spelar

Skrivet av  AnDante & Meja
förutom några ovan nämnda:
Bamse i Egypten, Nemo (med hjälp), Alfons, Byggare Bob. Sen gillar han att spela Lego Race men då måste en vuxen vara med. Så vi är ganska hajja på det nu både min man och jag.

Kram
 

Nalle Puh

Skrivet av  Cattis m Sol o Liv
Förutom de redan nämnda så spelar Liv Nalle Puh - skolstart, rek från 4 år (det spel hon gillar mest) Pippi Långstrump och de båda Bolibompa spelen och ett Lär och lek med spöket Laban. Av alla ovan nämnda skulle jag mest rekomendera Nalle Puh.
 

Ungefär samma som ovan..

Skrivet av  Anette, Albin010323+-97
Alfons, Pettson, Ludde, Pixelina, lek och lär förskolan och skolstart, Byggare Bob, mulle meck, pippi och bamse...
 

Tack för alla svar!!! imt

Skrivet av  Sara m Ludvig & Lydia
m
 

Artiklar från Familjeliv