Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni med långa barn...

Skrivet av Lina m Teodor 02, Pelle 04 (på besök)
Hej! tänkte bara titta in här och fråga vilken storlek på vinteroverall era barn har den här vintern. Jag har en lång vårbarn-02:a som jag tänkte fynda overall till nästa vinter till (ursäkta den usla svenskan). I år har han en 104:a som är helt lagom.

Alltså: vilken storlek har era barn denna säsong om de hade strl 104 förra vintern?

Tack snälla för svar på förhand!
Svar på tråden: Ni med långa barn...

Vincent har haft sin 104:a

Skrivet av   Bea m. Vincent & Herman
i alutet av förra vintern och nu denan vinter. Men som vanligt måste jag väl köpa en ny de sista 2 månaderna. Knäppt med långa vintrar.
 

Dante har sin 104

Skrivet av  AnDante & Meja
iår samt en 110 och en 116...men den är liten i storleken. 104 börjar bli lite kort åt honom nu. Tror han är runt 110 cm lång ung.

/Anna
 

hon har en i 110

Skrivet av  Katta m Alex010320 & Manda030730
men det för att den andra gick sönder. Dock passar den jätte bra.

har ingen aning om hur lång hon är, var 101 i somras.

104-110 dom växer ju inte monster mycket längre så den du har kanske passar nästa år med. Skulle bara köpa nästa storlek om jag var du, den kommer passa för eller senare, i början kanske den gamla passar bra(Alex hade sin 104 förra året o den passade perfekt i år med tills den gick sönder.)
 

Hon hade

Skrivet av  Nina m Zelda -01 & Nova -04
14 förra vintern och kan ha den i år igen. Däremot har vi köpt jacka i 110, hon skulle helt klart ha en 110 om vi hade köpt ny iår.
 

110..

Skrivet av  Anette,Albin010323+Maja-97
och han kan INTE ha sin 104 han hade i fjol.. den flaggar på halvstång nere vid benen...

Jag köper bara 110 till Albin, gäller alla kläder...
Albin va på sista kollen 105 cm.. det va i början på hösten...
Under sommaren så växte Albin nästan 4,5 cm på 5 mån.....
 

116?

Skrivet av  Ulrika m Emil + BF 13/3
Emil har en overall i storleken 6 år och det tror jag är väl 116? Har inte mätt honom på ett tag men han var ju 110 i somras. Strl 30 i skor kan jag tillägga....
 

104

Skrivet av  ME med J&R
och din svenska var det inget fel på, rent grammatiskt var det helt korrekt. ;)
 

110...

Skrivet av  jess med tom
har Tom och han är 106 lång - han hade en 104 förra året!
 

110 här med.

Skrivet av  Pia & Elinor 01 + Robert 96
Långa Elinor som nu är ca 106 cm? har 110 men om hon sätter på sin 104 från förra året kan hon ha den men det är precis så gummibandet räcker runt.
Pia
 

Artiklar från Familjeliv