Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gå själv eller sulky?

Skrivet av Ulrika m Emil + BF 13/3
Jag är lite nyfiken på hur många av vårbarnen här som går gärna själv och vilka som föredrar sulky?
För vår del går Emil gärna själv men ska man ut på längre promenader åker sulkyn med för ibland kommer hans trötthet väldigt snabbt! Ibland blir det sulky direkt t ex om vi har lite brådis till dagis på morgonen. Har inte riktigt tid/tålamod om han stannar och kollar på alltför många saker på vägen!
Han blir ju storebror snart, kanske ståbräda till vagnen vore något till våra promenader. Vad tror ni?
Svar på tråden: Gå själv eller sulky?

Går

Skrivet av  LenaP & Wilda
Vi har ingen sulky. Det har bara inte blivit av att skaffa en när Wilda växte ur andra vagnen. Hon går mycket, kan gå riktigt långt. Men ibland hade det varit skönt med en liten sulky, inte minst när man går i stan. (för att få handen fri :)

När vi promenerar till dagis är det antingen som du säger, varje liten pinne eller sten skall kollas, eller det motsatta - springa järnet! *s* Jag har faktiskt sprungit hela vägen hem efter henne! *Puh*

Ståbräda låter ju bra till storebror. Hade jag till Linn när Jack var bebis. Då har man koll på båda, samtidigt som det är lätt för honom att kliva av om han vill gå själv.
 

Går

Skrivet av  LenaP & Wilda
Vi har ingen sulky. Det har bara inte blivit av att skaffa en när Wilda växte ur andra vagnen. Hon går mycket, kan gå riktigt långt. Men ibland hade det varit skönt med en liten sulky, inte minst när man går i stan. (för att få handen fri :)

När vi promenerar till dagis är det antingen som du säger, varje liten pinne eller sten skall kollas, eller det motsatta - springa järnet! *s* Jag har faktiskt sprungit hela vägen hem efter henne! *Puh*

Ståbräda låter ju bra till storebror. Hade jag till Linn när Jack var bebis. Då har man koll på båda, samtidigt som det är lätt för honom att kliva av om han vill gå själv.
Grattis till kommande syskonet! :)
 

Ja hej vad det går! ;-) IMT

Skrivet av  LenaP & Wilda
 

Artiklar från Familjeliv