Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det " sparkar" i livmodern (mm)

Skrivet av Linda m. Oliver 18 okt. 01
Jaa det är ryckningar antar jag men det känns precis som de där allra första sparkarna. Jätte lustig känsla. Snacka om flashbacks. :) Nej, jag är grav testad på akuten när jag var där så ngnbebis ärdet inte... men det känns lustigt.

* sedan undrar jag hur många här som är blodgivare.
Jag hade så gärna velat men får inte pga. taskiga blodvärden.


* sist men inte minst utan SUPER stort för mig...jag har rensat bort försmå kläder ur Olviers garderob. Det blev en hel pappkasse knôk full. Dessutom vet jag att jag har mer under skötbordet. Men detvar med vemod som detta gjprdes. Endel allt 62,68 & 70 åkte ut. Endel 74 lika så. 74/80 & 80 ligger nu kvar. Det är endel vill jag lova, främst bodys och tröjor.
Det känns lite jobbigt... fler som känner så. Vet inte vad vi ska göra med alla kläderna men kanske kan mansälja en del och bara spara lite . Jag menar jag har ju ratat det mesta av det som jag hade på mig på 70 talet... så det är ju itne så troligt att Olvier om/ när han får barn villha dem grejerna. :) Kanske inte ens min bror när/om han får barn vill ha dem.

Svar på tråden: Det " sparkar" i livmodern (mm)

Vi har sparat allt!

Skrivet av  Madde & Alexander
Men så funderar jag väl iofs på syskon till Alex om några år! Dumt å slänga då.....Annars kan du juh spara dom där speciella kläderna, som tex det han hade på sig hem från BB å så!
 

Jag är...

Skrivet av  Erika & Eddie
blodgivare och har varit det i många år. Är även ryggmärgsdonator. Varför jag blev det? Tänkte på alla små barn som behöver hjälp och kan man bidra med någon, så varför inte. Att lämna blod är smärtfritt, så det har jag ingenting emot. Har aldrig blivit kallad att lämna ryggmärg, så jag vet inte hur det kan kännas. Vet inte såhär efter Eddie om jag skulle våga. Har blivit en liten fegis. *ler*

Jag har oxå tyckt det varit jobbigt att rensa kläder m.m. Har fortfarande gåstolen framme, fastän Eddie knatar och går själv. Babygymet oxå, men där använder han benen som något slags svärd. *s*
Jag tror det blir en slags sorg som man måste ta itu med. Man lämnar saker och ting bakom sig, sådana kära saker som inte kommer åter.
MEN kanske kommer det en ny som fyller ut tomrummet?? *LER*

Jag tänker spara allting. Jag vill ju ha en till, så jag spar för den, men jag vill oxå ha kvar Eddies första saker, kläder. Kankse är jag lite sentimental, men sån är jag!
 

Vi sparar speciella

Skrivet av  smamma+Samuel&Simon
kläder, ungefär tio plagg från bebistiden... Resten har vi skänkt vidare till min brorsdotter (hon är sex månader nu.) Skulle vi råka få fler barn så tänker jag köpa nytt! Eller så kommer väl kläderna tillbaka från brorsan. Men mellan barnen sparar vi allt så lillebror ärver storebror.

Mina vänner som fick en lillasyster till sin pojke bytte kläder med en annan familj som har en stor flicka med en lillebror... För alla kläder är ju inte könsneutrala.
 

Vet inte hur många

Skrivet av  Sunny
gånger jag tyckt att det sparkar, beror förmodligen på gaser eller nå`t.
Har gett bort nästan ala babykläder efter båda barnen först när Alicia var runt året sedan efter Emilia redan när hon vart 9 mån. Hann inte mer än göra mig av med allt förens grav. testet vart positivt.
Har dock lyckats fynda och köpt en hel del babyleksaker mm superbilligt.
 

ja me d dig ska man nog åka på fynd resor och så

Skrivet av  Linda m. Oliver 18 okt. 01
där. :)
 

VAR blodgivare

Skrivet av  Malin med Tilde & Nora
Men verkar inte som om jag kan vara det mera :-/ Har taskiga blodvärden igen. Trist... Men men, jag har ju i alla fall hittills gett mer än vad jag har fått *fniss* (Gett 6 enheter och fått 4)

Kram och nu ska jag också rensa lite!
 

Artiklar från Familjeliv