Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ann m Lovisa- om Carpaltunnelsyndrom

Skrivet av Linda m Oliver 18/10-01
du vet att du kan få estående känselbortfall om du inte har Carpaltunnel syndromet under uppsikt och gör pperationen i tid va? Min Ortoped säger att styrketräning inte hjälper om man har problem så långt efter grev. Nu är ju du gravid igen så dåkan ju problemen förvärras för det och då är det ju träning( pumpning) som gäller. I värsta fall opererar de ju gravida men vill ju itne gärna göra det.

Hoppas jag itne satte griller i huvudet på dig nu och hoppas att det går ver FORT.
Svar på tråden: Ann m Lovisa- om Carpaltunnelsyndrom

Jo, men jag tror inte att det här ÄR det...

Skrivet av  Ann & Lovisa & Knytt, aug -03
...eftersom jag inte är domnad. Tror att jag fick carpalen för att jag var så svullen av havandeskapsförgiftningen förra gången, och det tänker jag ju inte få igen! ;o)
Det är ju därför jag ligger hemma och sover halva dagarna.

Men jag borde gå och kolla till det oavsett, det vet jag - har bara inte haft tid. Men NU har jag ju det! Samtidigt så vet jag ju att min foglossning (som har börjat igen - annandag jul...) sätter sig i händerna också, och att det verkar påverka saker... (Hann vara utan den ett halvår, innan jag blev gravid igen.)

Men tack för påjagningen! Det behövs! Fortfarande hormonzombie så här i början av graviditeten...

Kram!

Ann
 

:-) jag ska väl försöka

Skrivet av  Linda m Oliver 18/10-01
"jaga" dig med jämna mellanrum då :-)
Du märker ju om du behöver söka hjälp efteråt om inte annat. Men det är ju itne att leka med. Den handen jag oppererat var på gränsen till "utdömnd". Nerven var i så dåligt skick att hade jag väntat över sommaren så hade jag nog haft permanenta känselbortfall i minst ett par fingrar enl. ortopeden. Högerhanden är ju mycket mycket bättre så den operationen skjöt vi ju upp för att se hur det blir när värmen kommer tillbaka i vår/ sommar.

k/
 

Fick handskar i julklapp, med...

Skrivet av  Ann & Lovisa & Knytt, aug -03
...kashmirfoder! Mmm, som balsam på mina värkande händer! Första gången jag provade dem (innan jul!) så märkte jag inte att jag hade ont i händerna, förrän de lindrade så bra, så nog är värme bra på värkande händer.

Jo, det blir nog en renovering av mig när Knytt är några månader, eller efter att jag slutat amma, åtminstone. Min ortoped tyckte ju att jag bara skulle styrketräna, men det har inte hjälpt att klämma på boll. Nåja, ska i alla fall inte ha ett barn med ett halvårs magknip den här gången att kånka runt på! I efterhand har jag förstått att vi var bra dumma som gav henne järnmedicinen som alla prematurer får på rutin så pass länge som fem månader (efter det att hon kommit ut från sjukhuset, så det sammanföll precis...). Man får väl stå på sig mer nästa gång, när man bevisligen har ett barn som är mycket större än sina jämnåriga redan som 4-månaders!

Jaja... mycket gaggande... ska gå och knyta mig nu...ligger efter med sömnen sedan i lördags...

Kram och tack för hjälpen!

Ann
 

Artiklar från Familjeliv