Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Göteborgare! Behöver er hjälp!

Skrivet av Lizzie med Kevin 010811
Det är så att på torsdag har jag och maken varit tillsammans i 16 år, och vi brukar alltid fira detta lite. Men det får bli på fredag, för jag jobbar torsdag kväll, samt att vi har barnvakt på fredag=) Rickards mamma ska vara här, och vi ska gå ut och äta.

Men frågar är var? Vi är inne på grekiskt, kollade lite på Sirtaki som ligger nära Gamleport. Det verkade mysigt och sådär lite cosy. Har någon varit där och vet nåt om maten? Kan någon tipsa om andra grekiska ställen? Det ska inte vara för ljust eller för trångt mellan borden *vilka krav jag har...*s*

Andra förslag? Bara det inte är pizza eller kinesmat.
Det vill jag inte ha, och inget libanesiskt heller. Och så får det gärna vara centralt.

Kräsen, jo, det är jag, men jag vill ha det perfekt och inte för dyrt heller.
Svar på tråden: Göteborgare! Behöver er hjälp!

Svarta Oliven

Skrivet av  Malin med Tilde & Nora
En tvärgata från Avenyn (högersida om Götaplatsen) där var jag och Micke och firade i somras, cosy, gott och trevligt. Och ganska lagom i pris! Sedan så hade dom fått 4/5 på hundralappen i GP :)
 

Hej Malin!

Skrivet av  Lizzie med Kevin 010811
Tack för tipset! Kan du berätta mer om vad det är för slags kök och lite priser?
 

Grekiskt då alltså :)

Skrivet av  Malin med Tilde & Nora
Restaurang Svarta Oliver

Kristinelundsv. 4, 411 37 GÖTEBORG 031-708 93 00

Dom har ingen meny på nätet, men dom faxade en till oss när Micke ringde för att boka bordet, jätte trevliga! (Tyvärr har jag inte kvar menyn).

Iom att dom var med i hundralappen, så kostar huvudrätterna just runt det, någon under, någon över och så. JÄttegoda förrätter!
 

HUR

Skrivet av  Lizzie med Kevin 010811
VAR BORDEN? Sorry! Satans caps lock *s*. Var det sådär Lady och Lufsen-stuk? Dvs glest mellan borden så man kan prata utan bordgrannen hör allt?
 

En fråga till!

Skrivet av  Lizzie med Kevin 010811
Var det dämpad belysning? Hatar restauranger med lampor så man ser varandras porer \'asg*
 

Vi var där

Skrivet av  Malin med Tilde & Nora
På vår/sommar kanten, runt 17 snåret, men det ska vara dämpat med ljus på borden. Kan allt vara lite trångt visserligen. Det var inte så mycekt folk när vi var där så vi kunde prata "ostört" *ler*
Ta en promenix dit och kolla läget om du/ni hinner
 

Thanx! Kan ju...

Skrivet av  Lizzie med Kevin 010811
ta en titt där i morgon! Lämnar K på dagis vid 11. Ska sola sedan och det är ju i Vasastan så det är ju nära=)

Så ni hade mysapysigt därdå? Får man lov att fråga vad NI firade? *nyfis såklart*
 

Ärligt talat

Skrivet av  Malin med Tilde & Nora
Så minns jag inte *fniss* ifall det var att det var 6 år sedan vi träffades eller om det var för att det var 5 år sedan vi förlovade oss... Hm... Troligtvis var det förlovningen.

Kan säga att det var första gången jag fick med mig karln ut på restaurang utanför "lerums kommun" *ler*
 

Oki

Skrivet av  Lizzie med Kevin 010811
Inte illa det iaf=) Vi *läs jag!* är benhård på alla dagar, födelsedagar/namnsdagar/årsdagar/förlovningsdag/bröllopsdag mm.

Så stackars make! Jag frågade han för en månad sen: Vet du vad det är för dag den 6 nov? Va? JOOO! Vet du vad det är för dag den 8 nov???

Gustaf Adolf-bakelse blev svaret! Helt rätt, men romantik. Vad är det? *sucka*

Tack iaf för tipset? Vi kanske hamnar på McDonalds...den som lever får se...=(
 

Jag tycker annars att

Skrivet av  Linda m Oliver
Pasta+ På södra vägen funkar bra fast du måsta nog boka bord NU i så fall. Be i så fall om ett lite avskillt bord. de har ju några små präng där som man kan "gömma" sig i o bara vara TVÅ.

Ett annat öjdar ställe är "La Cucina Italia" som ligger nära korsvägen men där har de bara typ 15-20 platser o där är väl alltid fullt så man får boka i tid. Dessa 2 år ju pasta ställen.

Det ligger en mysig grek rest. på 2:a långgatan vars namn jag helt tappat bort. Men GOTT var det ialla fall.

Sedan gillar jag restaurang Söder som ligger alldeles bredvid Pasta +. Det är en rest. som har mycket Pizzor men också en annan meny som är den jag brukar gå på. En sanslös förrät har de med feta o tomat gratinerat i ugnen med olivolja o nåt mer. GODIS var det ialla fall . Schnizeln är suveränt god o oxfilén lika så. Pizzorna också men det ville ni ju inte ha.
Miljön är ganska strikt , mkt vitt/benvitt (väggarna) men oerhört mysig stämning. Jätte trevlig lågmäld personal, dämpadbelysning o ljus på borden. Inga bås direkt men ändå såpass så att man kan titta sin partner djuuuuupt in i ögonen.

En annan höjdare är ju "A hereford Beefstouw" WOW! Har ni entertainment GÅ DIT! GOTT GOTT GOTT!!!


kram/
 

?frågetecknet?

Skrivet av  Karin & Sofia + bf 26/3
?frågetecknet? är en av mina favorit resauranger. Ligger precis vid hållplatsen Berzeliigatan. Har jätte god mat (särskillt potatis gratängen) är väl inte jätte billiga, men inte svin dyra heller. Och vi har alltid fått kanon service!
 

Artiklar från Familjeliv