Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är man hopplös eller...

Skrivet av Anna, zon 1
Nu har jag hållit på hur många timmar som helst (VEM sade att man har gott om tid när man är arbetslös???!!!) i trädgården och köksfönstret och börjar känna mig liiiite trött på trädgården för i år... REDAN!!! Jag har väl förtagit mig lite *puh* eftersom jag även haft mycket att rensa bort och klippa ner, förutom alla frön. Och vad gör jag idag då? Jo, jag köpte tre fröpåsar till när jag var och handlade *asg*!!! MEN... de ska sås direkt på friland och därefter är de i det närmaste underhållsfria, förutom lite gallring och vattning och en & annan vissen blomma som ska bort, så lite tanke låg det bakom köpen nu ;-)
Någon som märkt av samma fenomen??!!!
Svar på tråden: Är man hopplös eller...

Närmast underhållsfria?

Skrivet av  anne.h
och det gick du på? *ASG* Jo, sånt har man hört förr..*S*

nä, f\'låt, jag ska va snäll, vad köpte du för nåt? jag vill oxå börja så NU! -men det är IS i backen 2cm ner i jorden, så det får vänta länge än....
 

*haha* det var faktiskt mitt eget uttryck

Skrivet av  Anna & Elvira
Det ska iaf inte behövas någon specialultrasupermetod och jätteskyddat och mycket-vatten-annars-dör-den och massor-med-näring-annars-blommar-den-inte ;-D Det var så jag menade *skrattar ff* Fast jag förstår ju vad du menar... väldigt väl!
Och gissa vad jag gjorde igår då??? Köpte nio perenner *ler*... Skulle köpa några taklökar och liknande till en betongkruka/fat jag gjutit, men det blev lite extra *hihi* Och idag är det nästan full storm och råkallt, så de får vänta ett tag till.
 

Anna, zon 1 var det ja... *s*

Skrivet av  Anna, zon 1
..
 

*s*

Skrivet av  Anneli, zon 3-4
Även här är engagemanget på på topp i mars-april sådär;-) Och visst kan man känna ibland att motivationen dalar något när trädgårdens växter (inkl ogräs) växer så det knakar och det är jämnt göra att hinna med. MEN! Det är ju faktiskt på våren det _är_ mest att göra i en trädgård. Både inomhuspysslet med frösådder etc och allt underhållsarbete/förberedande arbete ut. När sommaren väl kommer brukar det ju lugna ner sig något och det blir tid att njuta.
 

Ja, just det!

Skrivet av  Anna & Elvira
Det är DET jag tröstar mig med, för det kommer inte att finnas ett enda hål i trädgården där ogräset har en chans att etablera sig när väl växterna kommit upp lite till. Nu har det ju visserligen regnat, så om ett par dagar kommer väl ogräset med posten *suck*... Måtte det bli hyfsat väder iaf, annars åker skygglapparna på lika säkert *s*...
Måste bara berätta det som jag skrev till anne.h också; igår köpte jag 9 perenner *S*. Skulle ha lite till en betongkruka, men det blev några extra... Åsså två fina dubbla Saint Paulia till barnens rum :-)
 

Artiklar från Familjeliv