Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon...

Skrivet av Fröken Fräken
som har ett bra tips på hur man får bort gamla stubbar..? Vi är för snåla för att hyra en sådan där stubbfräs! ;-)

Maken hotar att grilla på dem, men jag är inte så förtjust i tanken på att elda stubbar kring husknuten... ;-)
Han har gått loss på dem med yxa och dragit de största rötterna - men det märks knappt...
Svar på tråden: Är det någon...

Motorsåg kanske

Skrivet av  Ullis och Pontus
hörde någon som hade gett sig på med motorsågen. Annars är det bara att slita och gräva tyvärr.
 

Ja, han hade funderingar...

Skrivet av  Fröken Fräken
åt det hållet, men tydligen så far sågen illa av det... Inte vet jag om det stämmer, men man kanske ska ha en gammal skrotig såg till sånt då?
 

jag använde min kvinnliga list...

Skrivet av  makeba
och hade hit en parkfirma att offertera vad de skulle ha för att gräva upp alla stubbar....
2500 var lite för mycket pengar ;-) *fast det visste ju redan jag..men inte Cortez* Så han fick hicka och gick ut och har nu grävt bort alla stubar för hand med spade, spett och såg.....
:-D
 

Du och din kvinnliga list...

Skrivet av  Fröken Fräken
Maken har kollat vad det kostar att hyra en stubbfräs, och det skulle gå loss på dryga tusenlappen... Motivationen sviktar lite just nu, annars är maken också ute och härjar med just spade, spett och såg! ;-)
 

Brummar det

Skrivet av  Fia, zon 2-3
så går det bra, resonerar min man (tror jag) så kan man använda lövblåsen eller trimmern så är det arbetsuppgifter som går bra att delegera! *S*
 

stavfel..

Skrivet av  makeba i språkmania
offerera..inte offertera..man ger en offert när man offererar
 

Artiklar från Familjeliv