Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åkgräsklippare *kanske OT*

Skrivet av Rebecka
Förlåt om jag frågar på fel snack... behöver råd angående att sälja vår åkgräsklippare.

Vi vill sälja vår Stiga Villa President. Vi har använt den på ca 1000m2 gräs i bara två säsonger. Köpte alltså den ny -03. Då var det förra årets modell med nypris 35000,- men vi fick den för 25000,- pga att det var en 02:a.

Nu behöver vi pengar och vill sälja. Jag vet att det är svårsålt och höst och att man måste i så fall gå ner i pris. Med tanke på det la vi ut den för 20000,- fullt medvetna om att folk tänker pruta. Men maxbudet vi fått är 11.000,-. Vad tycker ni? Ska man sälja för det? Är det inte lite för stor värdeminskning? Vi måste ju dessutom köpa en "vanlig" gräsklippare till våren så vinsten blir ju inte så stor...

http://www2.blocket.se/view/3509383.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0
Svar på tråden: Åkgräsklippare *kanske OT*

Oj förlåt...

Skrivet av  Rebecka
Såg nu att det nästan såg ut som en "säljes"-annons, vilket det VERKLIGEN INTE är!!!!! Jag tänkte bara på slutet att det kanske blir lättare för någon att råda om man ser på bild hur klipparen ser ut... Hoppas ingen tar illa upp.
 

Jag är ingen

Skrivet av  Skrållan
expert på åkgräsklippare, men jag tror nog ni får räkna med ett ganska lågt pris. Först är den begagnad.
Sen är det inte lätt att sälja gräsklippare på hösten och få ut ett bra pris.
 

Är ledsen att säja det

Skrivet av  Jost med busfrön 3
Men man kan ju få en ny med garantier och så för mindre. Att er är en fin modell kanske inte folk tänker på. OCH tänk på att en liten maskin också kan kosta en del. Kanske ska i bara behålla den och dra in pengarna på något annat.
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Rebecka
Vi funderar vidare på hur vi ska göra... ;)
 

Alltså...

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 5/5
jag skulle försöka vänta med att sälja den till på våren. Allternativt om ni har snögrejjer till den marknadsföra den för detta såhär års. Nakdelen med er maskin är väll att den inte är ledad, för så mycket pengar vill man gärna ha en ledad maskin så man lättare tar sig runt träd och buskar. Så antingen får ni nog vänta ut rätt köpare, eller så får ni vänta till våren. Förresten har inte återförsäljarna begagnatverksamhet också? De kanske kan köpa den?
 

Artiklar från Familjeliv