Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Snart fyra" som letade extrabaksäte!!

Skrivet av Anna
Hittade ev ett för 500 kr i vår lokala tidning! Vet inte om det är till rätt modell, men det är ju alltid värt att ringa, kanske han är beredd att skicka det? Kallade det "skuff-baksäte" så om du söker på sidan hittar du det nog!
http://www.norran.se/sektion_c.php?avdelning_1=106
Svar på tråden: "Snart fyra" som letade extrabaksäte!!

Extrasäte

Skrivet av  lotte 65
Såg debatten längre ned om dessa säten.Det är ju som du säger vi har inte alla råd med 7-sitsiga bilar.Vi har åxå 4 barn och en volvo-88.X-tra sätet är bra men som sagt inget för vuxna utan helst för barn mellan cirka 4-10 år (140 l och max 40 kg).Sätet är lätt att fälla ner om du inte behöver det.Jag tror att det nästan är nödvändigt att åxå ha en takbox.När vi har åkt alla och haft vagn med oss har ett barn suttit på x-trasätet och vagnen varit ordentligt fastsurrad i bagaget.Men som sagt för övernattningsresor,storhandlingar o.dl har takbox behövts.Håller med om att du måste ha en installationsbeskrivning.Lycka till
 

... tänk på vid begagnat köp..

Skrivet av  Carina, nybliven Volvoägare med nyinsatt extrasäte
Vi har precis köpt en Volvo 945 95-a, och då vi väntar no 3 nu i september så var vi på jakt efter större bil och det föll sig på att köpa Volvo. Större bil (dyrare!) kände vi inte för då vi inte alltid kommer att vara en 6-e person i bilen (min svärmor som ej har körkort men ALLTID vill åka någonstans när vi kommer på besök!).
Nåväl, vi köper alltid Lila Tidningen som finns här nere i Skåne, och där fann vi en annons på ett säte som suttit i en 745-a. Denna har vi nu monterat in och nästan alla delar fanns med. Eftersom annonsen sa att alla delar fanns, ringde vi till säljaren igen och han fick ordnat fram de prylar som saknades.

Så får du fatt i ett begagnat säte, så ha helst en beskrivning i närheten så att ni vet att ni får alla bultar (skall vara 7 st) och brickor (skall vara 9 st). Dessa finns dock att köpa löst hos Volvo. Kåpor skall ni ochså försöka få med, för saknas det och ni vill ha det ordentligt (som min man vill ha det.. *ler*) så får ni köpa hela bältesrullen som ett set för de finns ej att köpa löst...

Har ni frågor, så maila gärna. Vi har som sagt satt i sätet idag, så vi har det färskt i min mans minne + att vi har bruksanvisningen lätt till hands...
(mail till [email protected])
 

Se också mitt inlägg på din fråga . IMT

Skrivet av  Långbena
3
 

Artiklar från Familjeliv