Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

..en till fråga...(diesel-relaterad)

Skrivet av Thuja v 28
Då vi diskuterat det här med ny bil har även frågan om VOLVO V70 eller AUDI A6 kommit upp. Vi har ju bestämt att BLIR det en ny bil så blir det en diesel men vilken av ovanstående är bäst, drar minst diesel, bästa lastutrymme (ska ju få plats med minst en barnvagn) osv..
Svar på tråden: ..en till fråga...(diesel-relaterad)

Mitt val

Skrivet av  Pappa P
hade varit V70:an. Dieselmotorn är ruggigt bra, går mycket bra och väldigt snålt. Lastutrymme mycket bra det också.
Men å andra sidan så är inte A6:an en dålig bil den heller. Dock så är motorerna (1.9 TDI samt 2.5 TDI) inte så bra som Volvos D5:a (låter mer, drar mer, är inte så rappa som D5:an).
 

..fast D5:an är så..

Skrivet av  Thuja v 28
attans dyr än så länge. Vi har ju tittat lite på V70 Tdi (fast är det inte en Audi-motor i dem ändå?*L*)från typ -99 och det skiljer en hel del mellan D5:an som ju inte hunnit bli så gammal ännu och dem. Fast både jag o sambon skulle ju helst vilja ha en D5 (provkörde en, kändes inte alls som diesel-bil!) men det är ju det där med pengar...
 

Sant

Skrivet av  Pappa P
den gamla V70 TDI är en Audi-motor av en äldre generation. Låter verkligen som en diesel...
Det lär väl ta ett år till innan begagnade D5:or dyker upp på marknaden i någon större omfattning.
 

A6

Skrivet av  heman
måste baar säga A6 1,9 tdi grymt vrid inge sport
acceleration men då köper man ju ingen disel heller eller 215km/h inga problem med hjälp av en liten nerförsbacke 0,49l/m landsväg
stad ca 0,6-0,65l/m vettigt peta i ett chip o du åker ifrån allt o alla nästan vettig bil svindyra reservdelar ex dörrhandtag inv ca 6000:-
det får du en ny dörr till en volvo
olje byten var 5000mil väldigt praktiskt bla
jag valde nog A6 före volvo om jag ville ha disel iaf
men valet är ditt hoppas jag var till nån nytta

ha det bra
 

tack..

Skrivet av  Thuja v 28
Jag fick veta mkt om audi som jag inte visste och det verkar ju otroligt bra om den drar så pass lite ändå.
Måste nog fundera ett tag till på det här..
Tack iaf
 

Artiklar från Familjeliv