Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

+ - för VW Polo fr. årsmodell -95 el. nyare..

Skrivet av vurpan
.
Svar på tråden: + - för VW Polo fr. årsmodell -95 el. nyare..

Lite kommentarer

Skrivet av  Pim
Vi har haft en VW Polo -01 som vi köpte ny för två år sedan men precis sålt och bytt till en Volvo V70 -04. Bytet beror på att familjen blir större (3 pers+hund), inte att vi inte gillade Polon.

Jag är mest positiv till Polo och skulle köpa en igen om vi behövde en andra bil (eller behållt den vi hade om behov funnits och ekonomi tillåtit) och rekommenderar definitivt bilen åtminstone i nyare årsmodell t ex 00-01, har ingen erfarenhet av den senaste modellen som kom 02. Vår 01:a gick som en klocka hela tiden. Väldigt pigg, sportig, smidig, snygg. Bra med fyra (fem) dörrar. 1,4 l motorn fullt tillräcklig, rolig att köra. Mycket bra lastutrymme (givet att det är en LITEN bil) med möjlighet att smidigt fälla säten och få in massor med packning. Smidig i stan och helt OK också på längre resor. AC standard i 02 och nyare men inte i t ex -01, DET är ett minus. Trivdes bättre med vår Polo än t ex den Golf vi hade tidigare men också bättre än en Passat Variant vi lånade under några månader (årsmodell -00), stor, klumpig, seg och ryckig i motorn (1,8T).
Plus för Polon är också bensinförbrukningen.

Rejäla minus för Polon kan jag nog bara komma på om man är fler än två personer och kanske om man tycker att det är viktigt att kunna packa mycket utan ansträngning. Det är t ex kanske inte aktuellt att ha en Polo som enda bil om man har barn och kör bil ofta.

Hoppas mina synpunkter hjälper dig lite.
 

Artiklar från Familjeliv