Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*suck*

Skrivet av jenny
Ynka 24000:- tycker försäkrings bolaget att vi ska få för vår stulna och krockade bil som dom ansåg inte värd att laga. Vi köpte den för 35000:- och vi hade ägt den i en månad. En chrysler grand voyager -90:a.
Försäkrings bolaget hade kollat på nätet och hittat likvärdiga bilar för då 24000:-, jag har då aldrig hittat likvärdiga bilar för den summan. Vår bil hade ingen synlig rost och växellådan var bytt. För 24000:- kanske man då hittar en chrysler, men den är säkert rostig och inte bytt växellåda, och är inte den bytt lär väl skiten rasa så fort man tittar på bilen.
Vad besviken jag blir...
Svar på tråden: *suck*

Prata med dem!

Skrivet av  anne.h
Har ni precis köpt den så bör de höja sitt bud ordentligt!
 

mm..

Skrivet av  jenny
till vad? Vad kan man kräva?
 

Enkelt!

Skrivet av  anne.h
Det ni köpt den för, antar det är vad ni tycker den är värd? Som sagt, har ni precis köpt den är det inget snack om saken, hade det varit ett par år sedan skulle ni nog fått vara nöjda, men absolut inte nu

Berätta sen hur det gick. :-)
 

Det är bara att stå på Er!!!!

Skrivet av  s
Det gjorde vi när dom gav oss ett skambud!
Så vi fick ut vad vi tyckte den var värd...
Vi sa att då får dom laga bilen för vi tar inte det budet...
 

oki

Skrivet av  jenny
men hur mycket kan man bråka till sig då? Tänk om det slutar med att vi inte får ett öre?
 

De lär

Skrivet av  anne.h
inte sänka sitt bud iaf.
 

en "rolig" historia (inte helt kort)

Skrivet av  carrot
Råkade ut för något liknande för några år sedan.

Jag var på tjänsteresa och ahde lånat ut min bil till min far då han skulle lämna och hämta mig vid flyget. Under tiden jag var borta lyckades han totaldemolera bilen... Tack och lov klarade han sig oskadd (tack för det SAAB) men allt slutade inte där.

Trygg Hansa som jag hade som försäkringsbolag då (och aldrig mer) gjorde en utvärdering av bilen och gav mig budet 12000, ett skambud enligt mig.

Jag krävde en värdering av DERAS "opartiska" besiktningsman som sade 10000 men att bolaget var snälla nog att betala 12000 ändå. Dessutom skulle jag betala besiktningsmannen...

Till saken hör att ingen kunde visa mig var jag kunde få tag på en likvärdig bil för det de erbjudit mig.

Det hela slutade med att jag fick mina 12000 och att bolaget som en "fin gest" betalade besiktningsmannen.

Kan tillägga att felet vid krocken vad den andra bilisten och som grädde på moset kan jag också berätta att årspremien på bilen var 12500, dvs 500 kronor MER än de ansåg att bilen var värd!

Kan meddela att jag numer har SAABs egen märkes försäkring som funkat utmärkt vid en krock tidigare i år. Inga problem med något och ett mycket trevligt bemötande.
 

Artiklar från Familjeliv