Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Audi A6 är det något att ha ?

Skrivet av Heléne
Hittade denna annons är den pris värd ? vill ju inte betala ett över pris . http://www.annonsguiden.nu/index2.jsp?sida=annons.jsp?id=2118921
vad ska man kika på när man köper bil
HJälp önskas
Svar på tråden: Audi A6 är det något att ha ?

Den verkar väl....

Skrivet av  Linnslusen
helt ok, tycker jag.
Audi är ju dyra bilar, men jag tror att du säkert kan få ner priset lite.
Du såg väl att det är en sedan, så det inte är en kombi du ska ha.

Vad man ska titta efter när man köper begagnat är ju framförallt att serviceboken är ifylld, och att bilen är besiktigad, kolla de papprena.
Du kan gå in på konsumentverkets sida, de har några punktersom man ska ta i beaktnde då man köper beg. bil...
Lycka till!!
 

M-test

Skrivet av  PPP
När man köper så dyr bil privat kan det helt klart vara värt att göra ett M-test eller Bilprovningens begbilstest på bilen innan man köper. Vägrar ägaren låta dig göra det ska du nog dra öronen åt dig.

Gå in på www.motormannen.se eller www.bilprovningen.se för mer info om de båda tjänsterna.
 

se till att

Skrivet av  hinhåle
kolla lådan ordentligt

annars världens bästa bil i mina ögon iaf näst efter A8:an förstås men det får dröja innan det blir en sån

köp en jag har en själv


priset är väll rätt ok igentligen men du kan ju försöka pruta lite kolla så att service intervallerna är gjorda ordentligt o på auktoriserad verkstad
är den det så har du ju kvar audis nonstop garanti
som omfattar bärgning hotel o hyrbil
om du får problem på vägen ink soppa torsk
o lite av varje det är ju trevligt

lite dyra reservdelar kan det ju vara ibland om nått
skulle gå sönder förståss kolla torkarna dom brukar balla ur ibland kostar ca 1200 att fixa så det är ju inte så farligt

öppet sportluftfilter
låter iof som att han är rätt ung som har den risken är väll storatt den kan ha varit eller är chip trimmad
är den det så råder jag dig till att göra ett m-test
är det så att den har varit det kan det vara hur mycket fel som helst å den om inte annat sliten låda
troligtvis sprucket grenrör
det kan ju vara ett kalas som kan gå på 10000:-
om man har otur plus att katten troligt vis är utbränd o då blir det ännu dyrare men men

gör ett m-test helt klart värt en tusing är inte så mycket pengar ifall det skulle hända nått

annars så är det en skit bra bil trevlig o helt underbar

priset ja försök pruta lite skulle jag nog tycka den bilen står nog ca i 70-80000i inbyte på en firma

jag gav 110000 för min 00 o det är ett år sen jag köpte den nu köpte jag iof av min far o fick ett rätt bra pris men men prova att få ner den till 120000 iaf

jag hitta en i sthlm som gått 10000mil
en 2,8 för 119000 på byt bil.com
så mer än så borde du nog inte ge
sen vill dom jhu alltid ha mer när det
är en tiptronic.

ja eller du gör som du vill

dom står sig rätt bra ändå i pris
så ja lycka till

iaf bilda dig en egen uppfattning
 

Artiklar från Familjeliv