Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste byta bil...Vad ska man välja?

Skrivet av Snart fryrabarns mamma
Vi har två barn och väntar två till så det går inte längre med en vanlig kombi (har en Opel Omega just nu). Så jag skulle vilja lite råd om vad man kan välja istället. Öppen för alla förslag.
Svar på tråden: Måste byta bil...Vad ska man välja?

Peugeot 807...

Skrivet av  Krille G
har vi tänkt att köpa efter att ha sonderat marknaden. Vi är nämligen i samma situation. Tar man ut ett av de bakre sätena blir det helt ok lastutrymme tom för en tvillingvagn/syskonvagn.
 

hur stor är omega?

Skrivet av  berra
i kupén?
får barnen plats med benen i baksätet om man har bakåtvända bilbarnstolar?
 

Toyota Previa

Skrivet av  Peter
Billigare att äga än Peugeot 807. Den är dyrare men Toyota är mer lätt prutade än Peugeot så skillnaden brukar bli mindre än väntat. Sen så kan ju även inbytespriset också variera. För vår del var skillnaden 3000:- när vi köpte för ett år sedan. Och för 3000:- mer har jag hellre en Toyota än en Peugeot.
 

Citroën C8

Skrivet av  vindaloo
eller 807:an skulle jag välja. De är ju i princip samma bil, det enda som skiljer är lite kosmetik, t.ex strålkastare och baklyktor och då tycker jag att Cittran blir lite snyggare. Renault Espace är inte dum den heller, men jag tycker att C8/807 är lite smidigare och snyggare. De känns som att köra en stor bil medan Espacen känns som att köra en liten buss, så att säga.
 

Espace

Skrivet av  DAD
Jag håller inte med om att Espacen känns större att köra. Vi valde på dessa 3 bilar (C8, 807 och Expace). Ingen kändes fel men Espacen kändes mer rätt för oss. Prova alla tre.
 

Artiklar från Familjeliv