Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

SKODA!

Skrivet av Sara med Alex 19/12-01 bf 3/1-05
Va vad säger ni är det en bra bil eller inte får så olika bud!
Funderar på sen skoda octavia kombi inte äldre än 02.

Så är det nått att sattsa på eller finns det bättre alternativ?
Svar på tråden: SKODA!

OK

Skrivet av  Krille G
Audi, VW, Seat och Skoda är ofta i princip samma bilar. Tillhör samma koncern och lånar delar av varandra. Sedan måste de naturligtvis arbeta lite olika med "kosmetiken", isoleringen, profileringen etc annars skulle inte folk ge dubbelt så mycket för en Audi som en Skoda trots att det som sagt är i princip samma bil. Själv har jag gått på det så jag har en VW, men egentligen är det vad ekonomerna kallar för prisdiskriminering sådant som Simon Spies höll på med inom resebranchen. Nåväl kort sagt är inte Skoda sämre än någon annan trots rycktet.
 

Jag trivs med min!

Skrivet av  Nini since 1997
Jag har haft min Skoda Felicia -01 i snart ett år och trivs alldeles utmärkt med den. Min mamma har haft sin -97 sedan -98 och det dröjer nog innan hon byter ;o)
Man får hemskt mycket bil för pengarna!
 

Jag gillar min

Skrivet av  Annjo
Skoda Fabia -03. Billig att köpa, billig i drift, skön att köra/åka (ingen direkt sportbil om man säger så, men man får bra med bil för pengarna!)

Jag rekomenderar verkligen Skoda!
 

Vi hade en

Skrivet av  Svammelmamma
Skoda Octavia kombi och var nöjda med den, det är helt ok bil för pengarna, någorlunda billig försäkring osv, jättebra lastutrymme. Men visst, vår nya Saab känns ju mycket mindre "plastig" än Skodan, men så kostar den ju därefter...
 

Artiklar från Familjeliv