Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga om volvo 850 kombi

Skrivet av cia med felicia 0210 & linnea 040401
Vi funderar på att köpa en Volvo 850 kombi. Kan det vara nåt för oss med två små (2 år + 7 månader) barn?

Vad har ni för erfarenheter? Fördelar? Nackdelar?

Tack på förhand.
Svar på tråden: Fråga om volvo 850 kombi

svar

Skrivet av  Andreas med Ronja 2 år. Kör 850 GLT
Själv har jag bara ett barn, det andra landar i februari men ser inte att bilen skulle ställa till med några problem. Vi har haft 2 stycken bakåtvända stolar i då vi haft bekantas barn med oss och det fungerar bra. Bagaget kan man inte klaga på det heller rymmer lätt vagn + bagage. Volvo har ganska nyligen klassat in 850 bland klassikerna och därmed säljs reservdelarna till niceprice pris vilket inte heller är dumt, om man vill ha original. Minus är väl kanske bensinförbrukningen. Jag kör en GLT och den dricker väl runt litern blandat och 0,9 landsväg. Det finns många 850 på begmarknaden så man kan hitta till riktigt bra priser. Är det något du funderar över så fråga.
 

Tack för ditt svar.

Skrivet av  cia med felicia 0210 & linnea 040401
Just nu har jag inget mer jag undrar över. Men tack för att jag kan få fråga igen.

Kikade förresten in på din dotters hemsida. Hon är ju för söt. :)
 

I kompisens bil...

Skrivet av  jojja
Har vi åkt med tre barn bak. Två bakåtvända och ett babyskydd! Det du!! Funkade bra...

(Funkar iof bra i vår bil oxå, en renault scenic *tycker om*)
 

Det låter

Skrivet av  cia med felicia 0210 & linnea 040401
ju jättebra! :) Tack för ditt svar.
 

Har en 855

Skrivet av  Lena S m 4
och är nöjd, gott om plats både för de som åker med och i bagaget....kul att köra, drar 0,8 blandad körning (det är en GLE)
 

Artiklar från Familjeliv