Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Långmilare (behöver synpunkter snarast!!!)

Skrivet av okunnig
Hej! Är på jakt efter ny bil... Har spanat in följande bil, som jag skulle vilja ha lite synpunkter på;

Volvo V40 1996, AC, stereo, jättefräsch kaross, inget rost (vad mannen kunde se), motorn är också kanonfräsch och går jättefint (säger mannen som är bilkunnig).
Priset för denna bil ligger på 59.500 kr. Den stora nackdelen (som jag känner), är att den har gått långt, 21.000 mil...Mannen tycker inte att det är så farligt, för "en volvo är ju ändå en volvo".

En annan bra grej är att vi kommer att få 12.500 för min gamla bil, som vi trodde vi typ skulle få betala för, för att bli av med...Den är jäääättekass!
(Det här med inbytet är en deal hos just den här bilhandlaren som säljer volvon.)
Så, men andra ord så skulle volvon kosta 37.000 kr.

Men är den värd att satsa på trots att den gått så långt? Synpunkter tack!!!
Svar på tråden: Långmilare (behöver synpunkter snarast!!!)

Fast

Skrivet av  Anne m.E-99,S-01 & E-03
jag har hört att v40 / S40 inte är "riktiga" volvos,de ska visst ha andra delar i sig?Rätta mig om jag har fel!
 

Har också fått den uppfattningen

Skrivet av  marib
hade det varit 74* 94* 24* så hade den inte ens varit inkörd :-)
MEn JAG hade nog tyckt det lät mycket för en S40/V40
 

Inte så farligt...

Skrivet av  Alero
21.000 mil tycker inte jag är så himla farligt. Det är ju en bit, men är bilen välservad och ni fortsätter att sköta om den med regelbundna oljebyten och annat är det ingen fara.

Vi har nästan bara köpt långmilare, och inte haft några större problem. De flesta har gått över 20.000 mil, men rekordet var en Audi 100 2,3 E Avant -90 som gått 33.000 mil när vi köpte den. Den gick som en klocka! :-)
 

Tillägg...

Skrivet av  Alero
Den enda stora nackdelen med att köpa långmilare är ju den dagen man själv ska sälja den. Den kan bli svår att bli av med om man har otur.

Vi gjorde två försök att sälja 33.000-mila-Audin, den första gången ringde folk och gnällde över milen utan att ens vilja köpa den. Så vi gav upp. Den andra gången, ett år senare, fick vi napp direkt och en familj kom och hämtade den utan ett ord om milen. Så det kan ju gå bra också :-)
 

Tack för svar + rättning

Skrivet av  okunnig
Börjar med att rätta mig själv..=) 59.500-12.500 är ju inte 37.000 utan 47.ooo kr =) Snubblade över tangenterna..


Tack för ditt svar Alero! Håller ju förstås med om att den kan bli svårsåld senare...
Men det verkar ju onekligen va en bra bil, och dessutom definitivt bättre än den "familjebil" jag har nu, en nissan micra *S*

Fler andra får gärna lämna synpunkter!! Ni behöver ju inte va bilkunniga, jag vill bara veta hur ni hade gjort/tänkt...
 

Tidiga V40

Skrivet av  Andreas med Ronja 2 år. Kör 850 GLT
Har för mig att de första modellerna v40 var dåliga i framvagnen, kan vara värt att kolla om det är åtgärdat på den.
 

Ok..vet du

Skrivet av  okunnig
mer exakt vad det var med framvagnen?
 

Artiklar från Familjeliv