Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

bara fel på vår Passat TDI.....

Skrivet av Tina m Filip 020821
vi köpte en passat variant tdi -98 för en knapp månad sen. det har bara varit problem. bilen har endast gått 13000 mil (ej tillbakasatt) o det började med att det va sjöblött inne i bilen, på golvet på högra sidan, fram o bak. det blev givetvis mkt imma påa alla rutor.sedan började vindrutetorkaren där bak o gå av sig själv. lämnade in bilen för nån vecka sen, på VW, de sa att det var nåt stopp i nånting under motorn..(inte så bra på bilar..) men torr va den i alla fall när vi fick hem den. MEN, nu är det blött igen!o den immar igen.. bir tokig, vet ej heller om garantin gått ut. det står 300 mil eller 3 månader. min sambo kör 100 mil i veckan, o vi hoppas att det är 3 månader sonm gäller. men visst måste vi få lämna in den gratis igen? detta är ju nåt som varit när vi köpte bilen.
o även kylmätarn hade gått ner igår, men imorse var det mormalt. sambon fick fylla på flera deciliter igår. kan det va nåt fel?
mkt tacksam för svar!
Svar på tråden: bara fel på vår Passat TDI.....

Passat ägare här

Skrivet av  Morran m. 3 barn
Passat har en massa kända fel bla med låsen som kan hoppa upp och ner som dom vill *s*. Men de flesta fel försvann/ordanades upp när dom bytte kaross till den nya modellern, om jag inte minns fel är bryt punkten 00/01. Fast vi har problem med imma i våran Passat Variant -02, hela bilen immar igen nu på vintern och vi måste ha full sprutt på fläkten hela tiden *suck*, men vi har dock inget vatten på golvet.

Hoppas ni får ordning på bilen och att det blir fixat gratis, jag hade personligen aldrig köpt en passat innan kaross bytet, dom årsmodellerna har väldigt mycket fel.
 

Kör

Skrivet av  
ACC:n så försvinner all fukt direkt.
 

Garantin

Skrivet av  
gäller 3 månader, dock max 300 mil. Har ni kört mer än det gäller alltså itne garantin längre, men har felen kommit tidigare, vilket det blöta verkar ha gjort och varit inne för att åtgärdas, så kan ni påtala det iaf.

Jag tycker ni ska få det gratis, eftersom ni inte ens haft bilen en månad, oavsett hur långt ni kört, går inte det så förhandla om priset på åtgärderna. Jag betalade endast halva priset för reparationer på min bil fast garantitiden gått ut redan när den pajade, gäller att kunna snacka, tyvärr.
 

Artiklar från Familjeliv