Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga ang. amning

Skrivet av Bodil med Ella 16/4-04
Jag är bara här på besök från ank.20004-04 och undrar när ni slutade att amma och av vilken anledning det då var.

Tacksam för svar! :))
Svar på tråden: Fråga ang. amning

Jag slutade när...

Skrivet av  Anna-Carin m. Emma & Pontus
Pontus var ca 14-15 månader. Anledningen var att han tappade intresset!

 

Jag slutade

Skrivet av  Kristina S
när min flicka var drygt 16 månader eftersom jag trodde att jag fortfarande led av foglossning. Det visade sig dock vara problem med ryggen. Men det var ganska lagom att sluta då och vi hade aldrig några problem.
 

Jag slutade

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + bf 1/2
amma delvis när hon var 5 månader och helt vid 8 månader.

Vet inte riktigt varför jag slutade runt 8 mån men det fall in ganska natruligt och Nathalie tappade lite intresse av tutten.

Nästa gång kommer jag helamma i 6 månader och sedan delvis amma tills barnet är max 1 år. Men tror nog att det blir att sluta runt 8-10 mån men det beror ju även lite på barnet.
 

Jag slutade när hon var...

Skrivet av  Jaaa
...26,5 månader (alltså helt nyligen), eftersom jag blev akut sjuk då och inte fick amma p.g.a. medicinerna.
 

Har inte slutat än

Skrivet av  Vickan
Josefine snuttar lite då och då fortfarande. När hon kommer över till oss på natten vill hon gärna ha en slurk innan hon rullar ihop sig undder mitt täcke. Min äldsta ammade jag tills han var nästan 2 år och då slutade vi pga att det bara rannut i sanden.
 

Har just slutat...

Skrivet av  Maja m. Axel & Hjalmar & Magen v. 19
Hjalmar var precis 2,5 år och det var inte hans beslut utan mitt eftersom min bröstmjölk hade reducerats till någon droppe råmjölk eftersom jag är gravid på nytt.
 

TACK!!

Skrivet av  Bodil med Ella
för era svar!!
 

Artiklar från Familjeliv