Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att vara lite "elak" gav resultat..

Skrivet av Marina
Den sista tiden har Pontus varit helt omöjlig att få på ytterkläderna. Han slänger sig på golvet, rullar runt, springer iväg och är helt sagt omöjlig. När man skall hämta honom hos dagmamman så är man helt svettig innan man fått på han kläderna och humöret är inte på topp..

Jag brukar säga till Pontus att om du inte kan vara still och stå upp så åker mamma utan dig. "Ja gör det" säger han trotsigt och man blir ännu mera irriterad. Jag har många gånger önskat att man verkligen skulle kunna göra det, men hittills så har vi varit på väg hela familjen så det har inte gått. Men igår gavs tillfället.

Uffe och Pontus skulle åka och köpa hundmat. Vi handlar av ett par kompisar som har butik utanför stan och Pontus tycker det är kul att hälsa på dem. Som vanligt så slängde han sig på golvet och rullade runt och smet iväg när Uffe försökte att klä på honom. Uffe gav honom två varningar att om du inte kommer nu så måste pappa åka själv för affären stänger. Pontus skärpte sig inte och Uffe åkte.

Ojojoj vilken tokig son jag hade här hemma! Han grinade och slängde sig på golvet och kom med sina kläder och ville att jag skulle hjälpa honom. När det gick upp för honom att pappa verkligen hade åkt då kom nästa gråt och skrikattack. Om än ännu värre. Fråga mig inte hur länge han höll på, men det kändes som en evighet.

Men, det gav resultat. Imorse när vi skulle klä på oss stod han som ett fromt lamm och påklädningen gick som en dans!! Hoppas nu att det håller i sig ett tag!

Trevlig helg på er!
Svar på tråden: Att vara lite "elak" gav resultat..

De...

Skrivet av  Nickis@
...är för roliga!! Här gör Melina tvärtom. Man säger ta inte det bla bla, så tittar hon på en och gör det ivarje fall. Mammig är hon också just nu. Trevlig helg själv!
 

Påklädning är ett sorgligt kapitel

Skrivet av  Kristina S
här också. I fredags tog det 20 minuter att få på henne kläderna på dagis. Till slut tittade personalen riktigt medlidsamt på den svettiga och lätt upprörda mamman. Hon var helt vild och till slut helt hysterisk och gick inte att resonera med på något sätt. Hopplöst värre.
 

Artiklar från Familjeliv