Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

På måndag drar vi

Skrivet av Amanda med viktor-02, Oscar&Hanna-04
till Marrocco på en sistaminuten resa. Skall bli jätteskönt. Fick tag på en resa till ett kanonpris.
Åker 6 personer för 9000, bor på 3 stjärnigt hotell jättenära stranden och det är en jättehärlig poolanläggning på bilderna.
Har någon av er varit i Agadir??

kram

Amanda
Svar på tråden: På måndag drar vi

Härligt, och japp jag har varit där

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Det låter ju ganska så nice att dra iväg sådär!

Vi var i Agadir men det var före vi hade barn, så vi var ju ganska mobila, och åkte på turer till små spännande bergsbyar, och så Marrakech, så vi var inte jättemycket i Agadir. Maten är jättegod i Marocko, mycket cous-cous-röror och det är ju ganska praktiskt när man har barn med sig.

Det fanns en ganska trevlig djurpark mitt i stan tror jag, med spännande fåglar och lite andra djur. Och så fanns det en klassisk marknad, där man kunde köpa kryddor och en massa kul saker, tyger och hopplösa små prylar. De älskar att pruta, pruta _mycket_, de är ganska roliga när de kommer igång. Och bjuder gärna på mynta-te i sina små butiker. Passa på att köpa med dig saffran hem, det är superbilligt i jämförelse med här!
 

Men oj vad härligt!!

Skrivet av  Marina
Nu blev jag riktigt avundsjuk! Hoppas att ni får en underbar resa och även får tillfälle för lite avkoppling.
 

Vi skulle ha

Skrivet av  Kristina S
åkt dit på bröllopsresa, men turen blev inställd av någon anledning. Hann dock köpa guideböcker och läsa på en hel del. Det verkar jättemysigt. Berätta en massa när du kommer tillbaka!
 

Hej Amanda!

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
Jag har varit i Agadir. Men då reste jag själv runt hela nord Afrika. Det är lite skillnad på att vara singel och resa runt med en ryggsäck och att vara en familj med alla dess behov ; D

Vädret var helt underbart i Marocco! Det ligger ju ut mot Atlanten och därför har dom goda förutsättningar för att få riktigt bra väder.

Om man jämför med dom andra nordafrikanska länderna är Algeriet det land som är mer "typsikt arabiskt", sen är har vi då Marocco som blir mer och mer västerländskt. Tunisien har blivit ett stort turismmål och har då också blivit mycket västerländskt.

Marocco är ett underbart land! Dock kan invånarna bli lite väl tighta och ska sälja på en massa saker. Killarna kan också bli lite väl flörtiga *ler* Som sagt jag reste dit ensam *S*
 

Hej Amanda!

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
Jag har varit i Agadir. Men då reste jag själv runt hela nord Afrika. Det är lite skillnad på att vara singel och resa runt med en ryggsäck och att vara en familj med alla dess behov ; D

Vädret var helt underbart i Marocco! Det ligger ju ut mot Atlanten och därför har dom goda förutsättningar för att få riktigt bra väder.

Om man jämför med dom andra nordafrikanska länderna är Algeriet det land som är mer "typsikt arabiskt", sen är har vi då Marocco som blir mer och mer västerländskt. Tunisien har blivit ett stort turismmål och har då också blivit mycket västerländskt.

Marocco är ett underbart land! Dock kan invånarna bli lite väl tighta och ska sälja på en massa saker. Killarna kan också bli lite väl flörtiga *ler* Som sagt jag reste dit ensam *S*
 

Oj vad fort inlägget kom iväg = )

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
Jag hann inte riktigt skriva allt som jag tänkte. = ) Ett hett tips är att besöka Medinan (marknaden)i stan. Den är helt underbar! Att känna alla dofter från kryddor, mat och höra alla surrande ljud *exotiskt* När det är skymning och man kommer ut från Medinan ser man oftast en och annan kamel och en massa säljande farbröder som röker vattenpipa. På morgonen kan man ibland höra böneutropningen, fåglarna kvittra, havet brusa...

Märks det att jag tycker om arabiska länder? ; D Jag är kanske den enda som tycker det är helt ljuvligt att besöka dom länderna? = )

Kram och ha en riktigt mysig resa! Å så nostalgisk jag blev *drömmer mig tillbaka en si sådär 6 år*

/ Anna på besök
 

Artiklar från Familjeliv