Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*Trött*

Skrivet av Jaaa
Trodde i min enfald att vi skulle bli förskonade från den så kallade trotsåldern (varför vi nu skulle bli det). Men nu har den tagit fart. Jag är helt slut så här på söndagen (just nu står hon och nyper mig allt vad hon orkar i armen).

KAN SJÄLV! Kan hälla själv, kan byta blöja själv, vill INTE byta kissig blöja alls, dumma mamma, kan byta batterier själv, kan pilla sönder adventsljusstaken själv, kan tvätta sig själv, kan sätta på tvättmaskinen själv, vill inte äta någonting, vill möjligen äta blodpudding med ketchup på (eller glass eller godis), man får VISST sitta på bordet, man får VISST äta med fötterna på bordet, man får VISST slå mamma med en bok (gick hon över till just nu när hon slutat nypas), man får VISST spruta storasysters glitterspray överallt, vill INTE ha de byxorna, kan klä på sig själv...etc. etc.

Giv mig styrka inför jullovet!
Svar på tråden: *Trött*

Kan vi...

Skrivet av  Nickis@
...bunta ihop dem och sätta dem ute i skogen hos trollen?? Melina är likadan, hon är ett riktigt monster. Philip var inte sådär och var lätt att övertala och få honom uppmärksam på annat, men med den här bestämda damen så går det inte alls!! Det är oftast hon som får bestämma för husfridens skull, vilket jag vet är fel, men jag orkar inte alltid ta konflikten, för hon vinner oftast ändå på något sätt.
 

Får Sofia..

Skrivet av  Inger
..plats???

Hon är precis likadan!!!
 

Artiklar från Familjeliv