Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lucia avklarat..

Skrivet av Inger
..här. Vi va och tittade på barnens lussetåg på dagis och de provade med att ha det utomhus iår. Det va små påbylsade sötnosar som kom runt husknuten till oss småfrusna föräldrar, men ack så näpna de va.

Fia ville vara peppisflicka och lussar hemma här med klänning och mössa på sej, känner jag henne rätt vill hon sova i utstyrseln*s*

Hur va era lussetåg?
Svar på tråden: Lucia avklarat..

Så söta så...

Skrivet av  Camilla m Nathalie 2 år + bf 1/2
Nathalie var en liten lucia och älskar sin luciakrona så! :)
Hon hade nog också gärna sovit med den...men det kan ju bli farligt.

På Nathalies dagis körde dom ett vanligt luciatåg inomhus. Men det vart nästan lite för varmt när det var så mycket folk där inne.

Åh så mysigt det va idag med lucia, jag längtar redan till nästa år.
 

Melina....

Skrivet av  Nickis@
....var en liten söt lucia som även hon var ute. De var så duktiga dessa 2-åringar. Nu på kvällen har vi även lussat för mormor och morfar och då med hjälp av storebror som var tomte, fast vi blev ganska fulla av skratt för han är så stor nu så han såg ut som en förvuxen tomte.
 

Hihi...

Skrivet av  Anna-Carin med Emma och Pontus
Ja Pontus har redan sovit i sin pepparkakedräkt i ca tre veckors tid nu (inkl. tvättning)*s* Han blev så förtjust i den att att jag inte nändes säga emot!

Lyckades dock tvätta den inför gårdagen då han var så fin med "kesty" (=kristyr) på ;-). Emma var tärna och de var så fina bägge två!
 

Precis..

Skrivet av  Inger
..vad jag trodde..

Hon sov i den inatt, mössan va på och allt. Nu ska jag strax natta ner henne och gissa vad som ska va på?

Felix ville vara tomte och de stora(99:orna) lussade på "Emma" ett dagcenter för människor med lite psykiska problem på förmiddagen. De på Emma blir alltid lika glada när dagislussetåget kommer.
 

Artiklar från Familjeliv