Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad...

Skrivet av Nickis@
....gör alla Juni människor just nu? Bortresta, arbetar eller??? Jag har semester, men börjar arbeta imorgon igen. Har haft en lugn och lat jul och just nu har vi svågern från Grekland här.
Svar på tråden: Vad...

Själv blev jag nog

Skrivet av  Kristina S
lite förlamad av allt hemskt som hänt här i världen. Annars har julen varit väldigt bra. Vi försökte dra lärdom av förra året och delade upp julklappsutdelningen en hel del - och det funkade jättebra! Flickorna hann njuta av allt de fått och blev faktiskt väldigt glada för stort som smått. Så förutom att Agnes missuppfattade allt och trodde att julklappar som var till exempel från farmor och farfar istället var TILL farmor och farfar så att hon försökte ge bort dem, och att Moa bröt ihop på slutet för att Agnes fick en alldeles för fin docksäng, gick det helt perfekt.

Men nu överskuggas ju allt av det förfärliga som hänt i Asien. Jag har ingen nära som befann sig där, men en arbetskamrat är i Krabi och skickar då och då rapporter därifrån. De såg vågen från sitt hotell, där de stannat kvar för att byta rum, och klarade sig därför. Pär har en arbetskamrat som åkte till Phuket. De har ännu inte hörts av.

Ta vara på er allihop!

Er vän
 

Själv har jag nog varit förlamad

Skrivet av  Kristina S
av allt hemskt som hänt i världen. Men julen var bra.

Vi delade upp julklappsutdelningen lite i år - och det fungerade jättebra! Idel glada och nöjda barn.

Men nu överskuggas ju allt av katastrofen i Asien. En arbetskamrat befinner sig i Krabi, välbehållen, och skickar rapporter därifrån. En arbetskamrat till Pär var i Phuket, och har ännu inte hörts av.

Ta vara på er, mina vänner!
 

Hej!

Skrivet av  Therese
Julen har varit härlig!!! Barnen har fått hur mycket julklappar som helst.
Men vad jag tänker på alla stackars människor i Asien... Går inte att få grepp om riktigt.... Såååå hemskt!!!

Annars så varvar jag praktik och jobb. Vi har katastrofberedskap på sjukhuset. På HIA märks inte så mycket än men på psyk kommer det nog att bli tungt nu i nyårshelgen.
Gott Nytt År!!
 

Själv är jag ju

Skrivet av  Marina
hemma och är mammaledig och dagarna bara flyger iväg. Försår inte vart dom tar vägen. Uffe är också hemma och jag har haft som "mål" att åka in till Falun sedan i måndags och än har jag inte kommit iväg. Det är något som sätter käppar i hjulen varje dag. Idag har Albin varit så ledsen hela dagen så jag ville varken ta med honom eller lämna Uffe med honom så jag blir hemma idag med. Hmmm jag som vill in och handla en massa saker ju!
Jaja det kanske går att komma iväg i nästa vecka....
 

Artiklar från Familjeliv