Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

På fredag åker jag till Österrike

Skrivet av Marina
med lilla Albin. Jag har fått reda på att min faster har leukemi och jag bara känner att jag måste hälsa på henne. Så på fredag kl 7 lyfter vi på Arlanda för att åter landa kl 19.50 på Arlanda onsdagen veckan efter. Längre än så kommer jag inte att kunna vara utan Pontus. Jag får redan en klump i halsen när jag tänker på att jag skall vara utan honom så länge. Hualigen hur skall det gå..

Någon som har något tips för att resa med småbarn? Jag har tänkt att ha Albin i bärselen och ha handbagaget i en ryggsäck och sedan ha en mindre modell av resväska med hjul.

Så imorgon blir det till att beställa pass åt både mig och Albin eftersom mitt har gått ut.
Svar på tråden: På fredag åker jag till Österrike

Hej!

Skrivet av  Amanda med Viktor-02, Oscar&Hanna-04
Du gör rätt i att åka. Det kommer säkert att gå jättebra med Albin.
Nezeril är jättebra att ge precis innan ni flyger. Det hjälper jättebra så att de inte får lock för öronen. Likaså att amma eller ge flaska eller napp vid start och landning gör också att trycket minskar.

Vi flög med våra små i december och det gick jättebra.

kram

Amanda
 

Inga problem!

Skrivet av  Nickis@
Jag reste med båda barnen ner till Athen själv när Melina var 4mån. Hade henne i bärsele och en liten ryggsäck med blöjor osv. Packa ner nässpray, ev napp, vattenflaska eller amma vid start och landning om det blir problem med hans öronen. På planet brukar flyvärdinnorna vara mycket hjälpsamma. Har aldrig haft något problem när vi har rest med barnen och det har blivit ett antal flygningar med barnen, så de är vana flygplats och flygplans barn.
 

Hej Marina!

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Resan kommer säkert att gå jättebra! Jag har flugit med barnen ensam eller med sällskap, nässpray och napp/amning har funkat bra för vår del, och ju yngre de har varit desto lättare har det gått, före springåldern har det gått hur smidigt som helst! Ja, efter också, men då får man se till att ha mer underhållning;-)

Så tråkigt med din faster, måste kännas bra att du har möjlighet att resa och hälsa på henne. Förstår att det känns pirrigt att vara ifrån Pontus, men en knapp vecka går fort. Måste vara skönt att vara föräldraledig för då kan du ju se till att ha extra mycket "hemmatid" när ni väl är hemma igen.

Ha en bra resa!
 

Oj så tråkigt med din faster,

Skrivet av  Yllis m. Leia o Mira
finns ju roligare anledningar att hälsa på hos folk för.

Men så bra att du kan åka och hälsa på trots allt.

Resan kommer nog att gå utan problem. Vi har flugit ett par ggr med båda töserna och lite nezeril innan start och landning gör nog susen. Sen så amma/ ge dricka under landning/lyftning så är det nog inga problem.

Lycka till.
 

Artiklar från Familjeliv