Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Önskar att...

Skrivet av Villrådig
karlarna kunde få prova på att hitta ett preventivmedel som funkar...
En hel vetenskap är vad det är! Äter just nu p-piller men har tappat lusten totalt, jag mår dåligt av hormonspiral och blöder för mycket med kopparspiral. Vi har också prövat kondom, men det var inget kul!
Hjälp vad gör man, sterilisering eller???
Svar på tråden: Önskar att...

mina tankar (lite intimt på sina ställen)

Skrivet av  o1y, vilse i djungeln
Kanske en pessar skulle passa dig? Då kan man sätta in den innan och man väntar med att ta ut den rätt länge så det blir inget bök i anslutning till sexet. Jag skulle själv välja pessar om jag inte hade en bökigt hög livmoder. Jag når helt enkelt inte upp. För att en gynekolog ska göra det så måste de verkligen hänga på magen och presa ner och tryyycka upp. Själv går det inte alls. Eftersom säkerheten är väldigt låg om man inte får den på plats är det inget för oss som är väldigt fertila som det verkar.

Jag klarar inte av några hormoner, kroppen blir hysterisk och sexlusten är fortfarande borta efter ett å ett halvt år utan (och två barn snart).

Har ni provat latexfria kondomer? Vissa tycker att de är väldigt mycket bättre, själv tycker jag att det var liten skillnad.

Persona/p-dator kanske är något? Dyrare än billingsmetoden och andra egna sätt att hålla reda på ägglossningen men eftersom det går på hormoner som analyseras så är det lite säkrare och smidigare om man har svårt att hålla reda på sina perioder.

Mitt preventivmedel är att vara konstant gravid och det funkar perfekt i ett par månader :)
 

BYT!

Skrivet av  Mn
Byt p-piller, just att tappa lusten är ett känt fenomen, berätta som det är så vet man också vilken annan hormonkombination man ska prova att skriva ut.
 

Varför inte pröva p-spruta? IMT

Skrivet av  jag
...
 

Artiklar från Familjeliv