Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var på gyn idag

Skrivet av Dolphin
För att ta min p spruta , har dock nu hört mkt om att den o några till gan ge mer depr. o nedstämdhet omman är benägen/ har det innan.

Frågade om annat.... p piller tål jag inte, pessar o kondom vill jag ej (känns så planerat) spiral får jag inte anv. efter 3 missfal o ett utomkvedes med spiral. så... återstår då Pstav(implanon) bara en stav idag , ca 1000:- eller sterilisering. JAG VILL sterilisera mig (32 år o har 2 barn på 8 o 11) men min man säger Tänk om .... Ja iof , men jag vill INTE ha fler barn.

Gyn sa till mig att gå från psruta till pstav är ett steg ner på säkerhetsstegen, känns inte så lustigt då jag helt klart har lätt att bli gravid.

P sprutan skall eg. tas var 3:e månad men jag tar den var 10 :e vecka....

Vad tycker o tänker ni ?
Svar på tråden: Var på gyn idag

HOHO BEHÖVER SVAR :))

Skrivet av  Dolphin
Snälla
 

Jag har p-spruta

Skrivet av  Johanna
För att jag mådde dåligt av p-pillren, kondom funkar inte *bläch*
Jag gick upp 18 kg på 2 månader, nu gjorde inte det så mycket eftersom jag bara vägde 47 kg (174 cm) Så nu ser jag normal ut.
Men sexlusten försvann - leder till tråkiga diskussioner med mannen. han känner sig inte älskad och jag känner mig elak.

Vågar inte sluta med sprutan eftersom jag verkligen inte vill ha fler barn nu, vill sterilisera mig, men min man tycker jag ska vänta (är 24 år)

Man ska nog ha en ruskigt bra relation om den ska orka med p-sprutor ;-)


 

TACK Johanna

Skrivet av  Dolphin
Känner igen allt det du skriver !

Ja p sprutan ökar / späder på en hel konstiga saker på mig med. Vill inte ha hormoner alls. Samma disk. med sterilisering, men jag är 32. Men nu börjar han förstå mig, eftersom mina dr jekyll o mr hyde sidor kommer oftare o oftare. P sprutan sattes nog i fel tillfälle i mitt liv helt enkelt , efter 3 missfall o ett utomkvedes. är ännu sjukskriven för panikångest o depr.
 

Jag funderar på P-stav...

Skrivet av  Maggan
...men är det verkligen så att den inte är riktigt säker...? Jag som också har så lätt för att bli gravid...
 

Hej!

Skrivet av  Chrillan
Det är himla svårt det här med p-medel om man inte kan ha "det o det" av olika anledningar. Men eftersom du skrev om p-stav så ville jag bara berätta att min syrra har det sen två år tillbaka och hon är helnöjd med det! Annars så hör man ju inte så ofta om just p-staven.

Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv