Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Suzanna! Kan du inte..

Skrivet av Kanske samma sits?
skriva och berätta hur det gick idag,måndag?? Här är en till som eventuellt är i samma sits..Men-är 44 år!!!
Låter ju hemskt gammalt förstår jag..Och är väl det också,för att föda barn igen..Jag har visserligen fött 8 barn redan utan problem,även nu på senare år.Var 42 vid senaste förlossningen så jag tror inte det skulle vara nåt problem nu heller.Men ändå-avvaktar väl ett par dar till och ser..Har haft kopparspiral i ett år nu.Lycka till och ett stort GRATTIS!! till dig/er i alla fall!
Svar på tråden: Hej Suzanna! Kan du inte..

Så här gick det !

Skrivet av  Suzanna
Var hos MVC och tog ett grav-test och det var mkt riktigt positivt...Usch !
Efter många vändor i tankarna så har vi kommit fram till att vi KAN inte ha ett barn till som troligtvis födds i samma år som vår första..Kommer aldrig att orka med detta ! Då graviditeten var väldigt jobbig..Mkt illamående och konstiga känslor de 5 första månaderna. MVC sade också att oftast så blir det sent missfall och det skulle vara hemskt att mista ett barn sent. Då är det bättre att vi tar bort det nu.
Behöver inte ta bort spiralen nu, utan det gör dem samtidigt som aborten, sedan skall de även sätta i en ny...För mig har alltid spiral funkat kanon bra..
Min första satt inne i 12 år, skulle sitta inne i ca 6 år, men var för feg för att ta ut den och den gjorde ju ändå nytta. Jag gjorde en tidig abort i mina unga år och då samtidigt satte de in spiral, de var inte så vanligt att sätta in spiral vid den tiden om man inte hade fött barn, men det gick jätte bra för mig..
Tog ut den efter 12 år, var helt fri utan några prev medel i ca 12 mån, satte in en ny spiral igen, men tog ut den efter ca 3-4 månader för vi planerade barn.
Fick mens en gång och sedan blev jag med barn...Lätt o smidigt... Och nu har jag satt in en igen, men tyvärr så var jag troligtvis gravid innan, men det syntes inte. De säger att man skall inte spara barnet pga missfalls risken... Koppar gör så att ägget skall ha svårare för att fästa..I början så kan det växa en då men senare så blir det svårare och då faller embryot liksom av...Det blir missfall...Usch !
Så nu blir det abort...hemskt !
Hemskast är det att VÄNTA.......
För mig är Kopparspiral enda lösningen på prev-medel och det funkar kanon bra....Inga större blödningar eller mera ont har jag haft ! Är nu snart 36 år !
Ett barn till, vill vi ha sedan blir det sterlisering, jag eller min man....
Kram Suzanna
 

Oj,stackars dig..

Skrivet av  Kanske samma sits?
Nej,det skulle nog bli superjobbigt med två barn så tätt,du skulle nog få svårt att verkligen ha tid att NJUTA av din första lilla bebis..Tänker på dig och skickar många kramar!
 

Tack för dina kramar ! IMT.

Skrivet av  Suzanna
..
 

Artiklar från Familjeliv