Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ökade flytningar av kopparspiral??

Skrivet av anonym!
Satte in kopparspiral för ca tre vackor sedan o har nu märkt att jag lite då o då får en jätteflytning dvs lite som segt gul/vitt slem och sen inget på ett par dar och så åter igen en lång slemgrej?? Beror detta på spiralen el på att livmodern håller på att återhämta sig efter förlossningen 4 mån sen??
Sen undrar jag lite, för min pojkvän känner av spiralen ibland när vi myser vilket inte är så skönt kanske, är det fler som upplevt det?
Min bm sa att livmodern var väldigt liten o sammandragen pga att jag ammar så mycket, kan det bli bättre när jag slutar amma isåffal, dvs att livmodern blir lite större då så spiralen ryms bättre??
Svar på tråden: ökade flytningar av kopparspiral??

Hej

Skrivet av  Iréne med Oliver 010518 & Isabelle 020917
Det stämmer att man oftast får ökade flytningar av k-spiral.
 

Jadå!

Skrivet av  snigeln
jag var just på väg att fråga samma sak! Känner mig som en snigel...
Någon som vet om det alltid kommer att vara såhär eller om det går över?
Ang. att din spiral känns på din kille så sa min bm att hon kunde korta av trådarna om den fortfarande kändes när jag fått tillbaka mensen! Ring och kolla med din bm!
 

har haft

Skrivet av  nuema
spiral i 8 år och tog ut för ett tag sen i samband med detta försvann mina flytningar som jag buktats med i alla dessa år,och precis som du beskriver det anonym var det jättelånga äckliga slemmiga saker som kom ut(sorry ser själv hur äckligt det låter!!!!)
Sprang hos gyn titt som tätt de tre sista åren då dess tyvärr ökade,och enda alternativet var att ta ut den...
 

Artiklar från Familjeliv