Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

är så trött på blod!!

Skrivet av billie
eh, ja. Mens alltså.. Vilket preventivmedel är egentligen bäst att välja om man vill slippa menstruationen under längst tid..? Och då är inte graviditet ett alternativ.. ;)
Svar på tråden: är så trött på blod!!

hormonspiral

Skrivet av  maria65a
Då blöder man en del när man satt i den (dagar/månader) och sedan brukar blödningarna upphöra eller iallafall minska för dom flesta. Jag hade inte mens på 5 år...
 

men hur funkar det

Skrivet av  billie
med spiral om man inte fött barn, har för mig att det inte är ok att använda spiral då? Vet du?
 

det är ju sant!

Skrivet av  maria65a
Tog för givet att du hade barn *rodnar*
Nä, dom brukar inte vilja sätta in det på kvinnor som inte fött barn.
P-sputa då? hade det ett tag fast jag blev så aggressiv av det men jag hade inga blödningar. Men det kanske är samma där, att man ska ha fått barn först.
 

jo, det är klart

Skrivet av  billie
Jag är ju på ett föräldraforum, så det är inte konstigt att du tror det, men vi är barnlösa än så länge, och det blir inga barn än på ett tag så p-spruta kanske är ett alternativ. Aggresiv vill jag dock inte bli... ;) Kanske ska gå och få lite rådgivning på mvc.
Tack för tips!
 

Jodå...

Skrivet av  sarizz
Flera av mina kompisar har spiral fastän de inte har fött barn. De är så små nu för tiden att det ska gå bra även fast man inte har fått barn (har jag fått som förklaring).
 

men i det häftet som jag fick

Skrivet av  turtle
när jag satt in min Levonova nu förra veckan så står det att man skall inte använda spiral om man ej fött barn!
 

åh blir avis

Skrivet av  turtle
på de som inte får nån mens med hormonspiralen.
Min mens håller på ca 7-9 dagar trots h-spiral!!
Men men när jag hade kopparspiralen förut så blödde jag igenom _både_ tampong och binda på någon timme bara och då höll den på i minst 14 dagar också så kanske man ska vara glad för bara sin dryga vecka!
Annars har jag varit rel nöjd med Levonovan
 

För 20 % upphör

Skrivet av  Dino
blödningarna. Alltså inte så många. Men den SKA om allt funkar rätt, minska blödningarna. Den gör ju att livmoderslemhinnan byggs upp mycket saktare. Därför kan det vara så att man inte har mens på flera månader och sedan blöder en längre tid eftersom man då hunnit bygga upp en livmoderslemhinna "värd att stöta ut"
Så var det för mig.
 

P-spruta! imt

Skrivet av  Sniff
ccghszdh
 

Jepp, håller med *imt*

Skrivet av  AnneCatrine
=o)
 

I slutändan kanske

Skrivet av  Jag
förhoppningsvis. Men jag har blödit i 6 månader nu av min P-spruta så man hinner tröttna ännu mer innan den börjar fungera som den ska.
 

Härda ut! IMT

Skrivet av  Sniff
TGHAD
 

Artiklar från Familjeliv