Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Önskar bli gravid med spiral

Skrivet av Vill inte vänta på barnbarn..
..så tokiga önskningar kan man ha! Jag gjorde abort för tre år sedan då min man inte vill ha fler barn - gjorde då abort för min mans skull som jag älskar mycket. (fortfarande)Satte in k-spiral och hoppas på att jag ska vara den där 1-2% som blir gravid trots spiral...Börjar närma mig fyrtio och känner att hoppet blir allt svagare.
Finns det något sätt att minska "koppareffekten"?
Svar på tråden: Önskar bli gravid med spiral

Det är svårt att låta bli..

Skrivet av  S-J
.. att komma med kommentarer ang det omoraliska i att medvete försöka bli gravid mot partnerns vilja och vetskap.. Sedär, jag lyckades inte *s* Men nej, du kan inte själv minska säkerheten på spiralen annat än att genom att försöka dra ut den, vilket knappast är att rekommendera. Till skillnad från hormoner så påverkas inte kopparutsöndringen av att man äter vissa saker t ex.
 

Inget att önska..

Skrivet av  Hormonfri och lycklig
att bli gravid med k-spiral, missfallsrisken fördubblas och risken för andra komplikationer ökar.
 

Likaväl

Skrivet av  kram
som den ena låter bli att få barn för den andras skull kan den andra låta den första få barn...I ett förhållande både ger och tar man...Det kan inte vara så att bara den ena får allt precis som den vill alltid...
Ta och prata ordentligt med varandra tycker jag...Risken är du blir bitter över den lilla du aldrig fick...
 

ta ut den

Skrivet av  Pillan med 4:an i magen bf16/8
jag blev gravid trotts spiral men det är ovanligt det vet jag. min hade halkat ner. ta ut spiralen den kan ju ha halkat ut under din mens utan att du vet det!
 

Artiklar från Familjeliv