Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

minipiller

Skrivet av Grynet med Moa 031206
Efter min graviditet fick jag Follistrel utskrivet. Har ätit dem sedan i januari och det har funkat bra tills nu. Fick småblödningar för 2 veckor sedan, sen kom mensen, och nu när jag trodde att den precis hade slutat upptäckte jag nyss att jag har börjat blöda igen! *suck*

Vet att det är vanligt med mellablödningar när man äter mini-piller, men tycker att det är lite konstigt att det först fungerar bra så länge och sedan kommer blödningarna. Kan det kanske ha att göra med att första mensen efter förlossningen kom i augusti? Det är ju efter att den kom som det började strula till sig..

Fortsätter det såhär så slutar jag nog. Har inte lust att gå och småblöda hela tiden. Kan tyvärr inte använda kominerade p-piller längre eftersom att blodtrycket gick upp i slutet på graviditeten.

Någon som känner igen sig i det här? Kan jag hoppas att det här är något tillfälligt och att jag kan fortsätta med minipiller utan oregelbundna blödningar?
Svar på tråden: minipiller

Visst

Skrivet av  ano
Troligt att det har ett samband med att mensen kommit tillbaka! Du har inte möjligen slutat amma också? Det kan ju också påverka.
För endel blir det bättre om man byter sort!
Fortsätter krångla så ta en diskusion med den som skrev ut dem till dig!
Hoppas det blir bättre!
 

Artiklar från Familjeliv