Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gravid?

Skrivet av Mamma en tredje gång?
*Förvirrad*

Äter Cerazette men måste erkänna att jag missat några piller... och haft magsjuka senaste veckan *slarvmaja*

Tror jag fick mens den 14 sep för det var verkligen som en riktig mens. Hade sex den 22 sep (borde ej vara äl)

Fick sen en blödning den 27 sep, alltså bara 13 dagar efter senaste och hade sex den 30 sep och den 2 okt (vid äl om det var en mens den 14:e väl?)Blödningen varade bara någon dag.

Vi har sagt att vi inte ska planera fler barn (har två tätt) men ändå har vi slarvat rejält och det är välkommet om det blivit något.

Jag vet egentligen inte vad jag svamlar om nu när jag skriver! Har de senaste dagarna känt som mensvärk men ingen mens har jag fått. Den har ju varit grymt oregelbunden så jag vet aldrig när den kommer. Vad tror ni? Är risken stor att jag blivit gravid??? Ska väl säga att våra tätisar blev till väldigt lätt, särskilt tvåan.

Ska enl de här två senaste "mensarna" få nästa mens den 12 okt och/eller 25 okt men vi får väl se...

Svar på tråden: Gravid?

Alltså

Skrivet av  ano
bara att ha magsjuka kan totalt förta effekten av pillren, så har du dessutom slarvat lite med dem är det nog säkrast att du testar dig så du vet säkert!
 

Ja...

Skrivet av  Mamma en tredje gång?
...det är väl det! Vet nog det innerst inne men vågar inte riktigt ens tänka tanken fullt ut. Samtidigt som det känns nervöst för vi har ju sagt att två räcker så skulle jag bli jättelycklig över ett plus. Känns liksom dubbelt och jag tror mest jag behöver lite stöd i mitt virriga tillstånd :0)

Tack för ditt svar! När tror du att man kan testa? Jag vet ju inte riktigt när senaste mens var. Kanske ska jag vänta en bit in i oktober så det inte är för tidigt?
 

Tror

Skrivet av  ano
att rfsu:s test ska vara känsligast, men det är nog som sagt säkrast att vänta lite kanske....
 

Jag väntar!

Skrivet av  Mamma en tredje gång?
Några veckor får jag allt hålla mig från frestelsen att köpa ett test!
 

Artiklar från Familjeliv