Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

slippa mensen!

Skrivet av Marie
finns det nåt p-medel som man slipper den där förhatliga mensen av? förutom ev spiraler?
Lr finns det nån smidig operation som man kan genomgå! Det vore som att vinna på miljonlotteriet att bli av med skiten!
Svar på tråden: slippa mensen!

Varför inte H-spiral?

Skrivet av  lilla A
Du skriver "förutom spiraler"
har du provat, och det fungerade inte, eller varför inte?
*bara undrar*

Jag har typ ingen mens längre, har Levonova-spiral.
Kanske 2-4 dagar med lite lite mens, klarar mig på trosskydd, har 45-dagar-cykler.
 

Tja

Skrivet av  Marie
känns lite avigt att jag ha en sån sak i kroppen. Sen när endel säger att mannen känner trådarna, tja, då bara kryper det i mig...en otäck känsla bara.
Ibland vill jag bara operera bort hela paketet så jag blir av med skiten. Men det är ju en rätt stor operation så....
 

hej

Skrivet av  :)
inte har min man kännt av några trådar :)
 

Ok

Skrivet av  Marie
men ibland läser jag om sånt härinne och då ryser jag...
 

Kände också

Skrivet av  ano
obehag inför att ha en sak i kroppen, men det har funkat jättebra. Jag rekommenderar dig verkligen att testa H-spiralen!
 

P-spruta

Skrivet av  Cammis
gör att en del slipper mensen, likaså ett relativt nytt p-piller som heter Cerazette, kanske värt att prova.
P-spruta skall man dock undvika om man har planer på att bli gravid längre fram, kan ta väldigt lång tid innan man blir fertil igen.

Jag har inte haft mens på flera år nu (utom någon enstaka gång) jätteskönt.
 

Grattis!

Skrivet av  Marie
vilken lyllos du är!!
Gravid tänker jag aldrig mera bli.
 

P-spruta

Skrivet av  em
fungerar bra på mig också. Har inte haft några blödningar förutom en gång då jag missade min tid för ny spruta så det var en bra påminnelse.

Provade P-stavar som sades skulle ha samma effekt för många år sedan men det blev tvärtom en massa småblödningar så det kändes som man alltid hade mens.

Och idag ska dessa stavar plockas bort eftersom jag inte visste riktigt vilket preventivmedel jag skulle ha men nu är jag så nöjd med sprutan så nu åker stavarna väck! Men annars så tyckte jag dessa var en bra i preventivt syfte - när jag satte in mina (5 st) så räckte dom i 5 år.
 

implanon

Skrivet av  71:an
Hej Marie
Jag kan varmt rekomendera p-staven implanon.
Jag satte in en sån 4/12 -03 och jag har haft blödningar i ca sex dagar sedan dess. Och dessa sex dagar har jag inte behövt binda utan tros skydd om ens det.
JAg stor trivs med staven...Men det är väldigt olika med mig passar den perfekt
 

Och jag...

Skrivet av  Giftamamman
...har mens två ggr i månaden med Implanon... Det verkar vara jätteolika, vissa slipper mensen helt och för andra ökar den.
 

Artiklar från Familjeliv