Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

NuvaRing, erfarenheter?

Skrivet av Malin
Hej, jag har precis fått nuvaring utskrivet av min läkare och skulle vilja veta om det är någon som har något positivt att säga om den?
p-piller, hormonspiral, p-spruta, p-stav och kondom har jag redan testat och inget passar mig. Jag vill inte ha fler barn heller, men tycker jag är för ung att knipsa av ledarna om uti fall att jag skulle ångra mig.

Tack på förhand

Kramar
Svar på tråden: NuvaRing, erfarenheter?

Bra tycker jag!

Skrivet av  Jane m Zacharias & Lucas
Jag har den och tycker den är bra. Har prövat p-piller, minipiller och kopparspiral och inget funkar. Därför kände jag mig väldigt skeptisk till denna silikonring, men hittills har jag mått riktigt bra. Lite mer finnar och kanske lite känsligare i humöret, men det skulle gå över på några månader sa min bm.
Känns gör den inte heller, varken till vardags eller vid samlag. Enda negativa är att man ska sätta in den under mensens 3 första dagar och det är lite kladdigt tycker jag.
 

Är inne på andra ringen

Skrivet av  Ika
Första månaden hade jag ganska mkt stänkblödningar, inte så himla fräscht men efter andra mensen så har jag inte haft några alls. Dock har jag lite mer flytningar än vanligt, men bm sa att det troligtvis skulle minska. Jag är ganska känslig för svamp, men har faktiskt klarat mig undan det...trodde det skulle komma som ett brev på posten!
 

Tillägg...

Skrivet av  Ika
Lite finnar och lättare humörsvängningar har jag haft, men det börjar bli bättre!
 

Artiklar från Familjeliv