Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad ska man ha? (inte den första som frågar...)

Skrivet av Kopparspiral?
Dags för preventivmedel igen, Hade tänkt kopparspiral för att få vara hormonfri och ha ett säkert prev-medel som alltid är på plats. Men efter mitt (sista?) barn har jag haft väldigt rikliga mensblödningar.

Har förmodligen inte haft ägglossning mellan blödningarna, som dessutom kommit med 5-6 veckors mellanrum, så detta kan vara orsaken. Men jag har förmodligen lätt för att blöda mycket.då är tydligen inte kopparspiralen att rekommendera enligt den läkare jag träffat.

Trodde att jag skulle blöda mindre nu efter mitt tredje barn, men det verkar bli tvärtom.

Någon härinne med erfarenhet???
Svar på tråden: Vad ska man ha? (inte den första som frågar...)

Ja...

Skrivet av  meg
...har blödit mer och mer efter varje grav (tre stycken) men valde att sätta in kopparspiral. Det första halvåret blödde jag mycket, men sen avtog det, och är helt ok nu. Är glad att slippa hormoner, och rekommenderar kopparspiral om du står ut med att blöda lite mer några månader!
 

Kopparspiral

Skrivet av  Pillan mamma till 4:a gullungar
Jag var jätte nöjd med min det bästa av allt med den var att den inte påverkar sexlusten som jag tycker dör av hormoner. Men det var kanske inte så bra med den normala sexlusten den gav.. Jag blev gravid. Jag behöll det och det ångrar jag inte en sekund även om jag var helt nöjd när jag hade tre så har jag nu 4:a gullungar i stället. Min hade halkat ner pga riklig mens och satt inte kvar i livmodern utan i livoderstappen och där gjorde en ingen nytta.
 

Hej! Bara

Skrivet av  Marie,linus00,Evelina02,Emilia04
undrar om du kände av att din spiral ramlat ner...tror kansek att min kan ha gjort det. Fick du några besvär av det?
 

trådarna

Skrivet av  Pillan mamma till 4:a gullungar
Jag kände att trådarna blivit längre men är man lite korkad som jag *ler* så fattar man inte att något kan vara fel då. Jag hade inget ont eller så men trådarna var alltså mycket längre än det varit. Jag kände även en liten hård kant precis vid livmoderstappen. Just nu äter jag mini-piller men sexlusten är ju helt död av dom. Jag vet inte om jag vågar prova spiral igen men jag tyckte det var väldigt praktiskt. Fast eftersom jag har fyra barn funderar jag även på att sterillisera mig
 

nästan samma men

Skrivet av  morsan
jag fick ett utomkvedshavandeskap. Troligen hade tampongen fastnat i trådarna sa dom. Jag märkte inte alls att den satt fel.
 

Artiklar från Familjeliv