Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gaaaaaaaaaaaahhhhh!!!!!

Skrivet av k-spiralen
Jag har nu haft mens i 18 dagar och det lär ju bli fler! Det är min fjärde cykel sen jag satt in den. Mensen sen dess har varit mkt längre än utan p-medel, men inte 18 dagar! Är det något som är fel, eller ÄR det så när man har k-spiral?

Fick reda på att blödningarna skulle bli rikare och att menssmärtan skulle bli värre. Menssmärta hade jag bara vid insättandet, sen har jag helt sluppit det. (Skönt!) Men mens har man ju haft en del.....

Funderar seriöst på att byta till Persona, är det någon som har den? Enda alternativ som finns kvar...förutom pessar :-P
Svar på tråden: Gaaaaaaaaaaaahhhhh!!!!!

ps

Skrivet av  k-spiralen
Kan man ha blivit gravid, att spiralen nu ligger o stör där inne, och att det är därför det blöder? Inte kan det väl vara så heller? :-/
 

Jo..

Skrivet av  Venus
tyvärr så kan det nog vara så med kopparspiralen... :(

Är du orolig tycker jag du ska ringa di BM och prata lite med henne, för det där låter inte kul alls!
 

Jag skulle ha ringt min gynekolog

Skrivet av  Jennie med Neo 21/8 (fd bf 20/9)
Det kan faktiskt vara så att spiralen har börjat bli utstött av kroppen och då hamnat snett. Detta kan medföra blödningar och lite ont. Hade själv så i över 2 månader innan jag sökte hjälp och då hade mina båda äggledare fått inflammation vilket resulterade igenväxta äggledare vilket inte är särskilt kul. Tycker att man ska vara uppmärksam när man använder spiral, för det är inte normalt att blöda så länge... Även om mensen kan bli rikligare...

Kram Jennie
 

jag hade mens i 22 dagar...

Skrivet av  Carro m fyra barn
sist.. och det med hormonspiral *megasuck*.. och de på gyn tyckte att jag skulle vänta några månader till ( det var 4 mån sen insättningen ), men jag gav mig inte och ska få en tid hos gyn för att kolla upp spiralen. Känns så värdelöst att ena mensen knappt hinner sluta förrän nästa börjar!!
 

tack för svaren!

Skrivet av  k-spiralen *FORTFARANDE mens*
Ska försöka få tag i någon på gyn, tror jag allt. Tycker det är lustigt att man HELT plötsligt börjar blöda så mycket, och inte dom andra månaderna.

 

Artiklar från Familjeliv