Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad är chanserna/riskerna med kopparspiral

Skrivet av redan mamma till mirakelbarn
alltså att bli gravid?

Har haft min spiral i snart två år, och mensen är sen.... Har en cykel på ca 35 dagar i vanliga fall, är på dag 55 nu... MEN jag var rejält sjuk i december, hade en bit över 40 i en vecka, rejält dålig i sammanlagt två, och detta var innan ägglossningen. Jag är därför rätt säker på att ÄL blev "förflyttat".
Sedan kom julen med en massa resor kors o tvärs, och jag kände av "mensvärk" runt dagarna innan jul, hade sex på juldagen. Men förmodligen var det ÄL och inte mensvärk då, och vi hade sex några dagar därefter... Tilläggas bör att vi inte hade sex alls mellan mensen och julen, kan alltså inte ha blivit gravid innan dess.

jag har ju kopparspiral, men med tanke på att sonen blev till trots kondom och dagen-efter-piller så är man ju lite nojjig...

mensen borde vara ca 5 dagar sen om man ser på en 35-dagars-cykel plus två veckor sjukdom, och har lite molvärk i magen - men ingen mens.

Vad tror ni? Kanske svårt att säga....

Ni som blivit gravida trots kopparspiral, hur akut är det att ta ut den? kan den skada ett ev. foster? hur stora är chanserna/riskerna att bli gravid trots spiral?

Jag är jättetacksam för svar!!!!
Svar på tråden: Vad är chanserna/riskerna med kopparspiral
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv