Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Prickar på rumpan...

Skrivet av Annika med Nelly och Maya
Nelly har haft små röda prickar som nästan ser ut som små finnar på rumpan ett bra tag nu. De har nog suttit där i kanske två månader och kommer och går men försvinner aldrig helt. Hon har helt fullt på ena skinkan. De verkar inte klia som tur är. Vet någon av er vad det kan vara - kanske har någon sett något liknande? Värmeutslag eller så tror jag inte det är eftersom hon inte har blöja längre. Tvättmedel eller så kan det inte heller vara eftersom jag provat olika sorter. Var ju på BVC förra veckan men glömde naturligtvis bort att fråga då... Kanske ni kan hjälpa mig?
Svar på tråden: Prickar på rumpan...

Vet faktiskt inte men Oscar har likadant

Skrivet av  Tanja med Oscar
Han har heller ingen blöja på sig längre utan bara kalsonger. Och det där med tvättmedel, vi använder enbart Neutral tvättmedel då jag är tvärallergisk mot det mesta men Neutral tål jag. Och om det hade varit tvättmedlet så hade han ju reagerat över hela kroppen.

Visserligen har Oscar fortfarande blöja på natten om det kanske har något med saken att göra.

Dock har de röda prickarna försvunnit när jag har smörjt in rumpan (vilket inte görs så ofta längre men är det många prickar så blir det lite salva).
 

Vad har du smort med...

Skrivet av  Annika med Nelly och Maya
för salva? Bara vanlig kräm eller? Har faktiskt inte testat iom att hon inte verkat torr eller så men det kanske vara värt ett försök.
 

Jag tog första bästa som dök

Skrivet av  Tanja med Oscar
upp i skåpet. Inotyol blev det senast och det var en jätteskillnad dagen efter. Smörjde in med Inotyol innan läggdags.
 

Förresten, jag hade heller inte kommit på

Skrivet av  Tanja med Oscar
tanken att smörja förrän jag fick lov att göra det då Oscar var röd i rumpan efter att ha kissat mycket i blöjan på natten. Det var då jag noterade att även prickarna minskade.
 

Okej...

Skrivet av  Annika med Nelly och Maya
då får inotyoltuben rycka ut imorgon. Nu sover snuttan så nu ska här inte smörjas ;0). Tack för tipset!
 

Artiklar från Familjeliv