Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är det inte långt kvar...

Skrivet av Mega
På fredag får vi nycklarna till huset. Men vi kör kartonger för fullt redan, eftersom de snälla ägarna upplåter garage och förråd åt oss i förväg.

Jag har separationsångest från min stad!! Går långa långa promenader och vältrar mig i gamla minnen.


Svar på tråden: Nu är det inte långt kvar...

Ska du flytta så långt?

Skrivet av  Lialia
Visst känns det allt när man byter kommun/stad, det tar ett tag att aklimatisera sig!

Skönt att ni kan köra lådor innan, när man flyttar märker man hur mycket grejer man faktiskt har! *kastar blicken åt gamla fotoalbum sen tånåren*
 

Eller

Skrivet av  Åsa med Herman
till ett annat land... *ler*

Ar for ovrigt av den uppfattningen att det ar nyttigt att flytta da och da - sa man far en chans att gora sej av med en massa brôte (goteborska, betyder skrap) som bara ligger dar och skrapar i nan garderob... ;)
 

Ja precis!

Skrivet av  Lialia
Vi har pratat lite löst om det, absolut inte bestämt något eller så men vi är iallafall inte helt främmande för att flytta utomlands någon gång. Och faktiskt lockar USA en del. Men som sagt, mest i tankarna/drömmarna, om man gör det någon gång är en annan sak :-) Måste kännas jättebra att Herman blir tvåspråkig, vilket försprång för honom i framtiden!
 

Men du...

Skrivet av  Åsa med Herman
Vi gick ocksa bara och dromde om att flytta till USA nagon gang. Det var inte sarskilt seriosa drommar... En dag fick Per ett erbjudande och visst, han tyckte att det kunde vara spannande men trodde inte pa allvar att vi verkligen skulle gora det - men det gjorde vi...! ;)

Sa bara for att man "bara" drommer om det betyder det inte att det inte blir av! Vem vet, vi kanske blir grannar? :-)
 

Ja, gissa om VI slänger!!

Skrivet av  fru Bill
Det är helt otroligt vad det kan få plats grejjor i en liten lägenhet. Insamlingslådan för kläder nere vid OK är full av bara våra kläder. I morgon ska jag ta med alla babyleksaker till dagis och sen blir det ett varv till Emmaus med en massa porslin och annat. För att inte tala om hur mycket jag KASTAT! Fattar inte att man inte kan ta tag i det, utan att flytta!?
 

*fniss*

Skrivet av  Åsa med Herman
Men du vet, det _kan_ ju komma till anvandning nan gang... ;)

 

Har du

Skrivet av  fru Bill
träffat min man?! :) Det lät som något han skulle säga!
 

*garv*

Skrivet av  Åsa med Herman
Men ar det inte sa alla tanker...? ;)
 

Han

Skrivet av  fru Bill
är i alla fall värre än vad jag är. Borde ha fattat misstankar då vi i början av vårt samboskap hade en gammal spis på balkongen i tre år, innan den uppenbarligen var så rostig att man verkligen inte skulle vilja ha den i sitt kök. "Man vet aldrig när man behöver en ny spis" Jo, pyttsan...
 

Na...

Skrivet av  Åsa med Herman
...riktigt sa illa kanske det inte ar for de allra flesta.... En gammal rostig spis...!!! *garvar*
 

Spannande!

Skrivet av  Åsa med Herman
Vart ska ni flytta? *nyfiken*

Hmmm, separationsangest ja... Jag har redan separationsagnest fran mitt kara Kennesaw - trots att vi har bestamt att vi ska bo kvar i minst ett ar till... *fniss* Men tank den dagen vi aker harifran... Da kommer vi troligtvis ALDRIG mer att se stallet igen... och alla nya kompisar som vi kanske aldrig mer far traffa... och Hermans alskade lilla kompis Andrielly... Far nastan tarar i ogonen nar jag tanker pa vilket hjartslitande avsked det kommer att bli.... *snyft*

Nar vi flyttade fran Sverige kandes det inte lika jobbigt for da visst vi ju att vi ska komma tillbaka sa smaningom.

Lycka till med nya huset!
 

Förstår dig

Skrivet av  fru Bill
Jag ska bara flytta över gården, men jag gick faktiskt och tänkte på det häromdagen, hur det skulle kännas om vi flyttat längre. Känns lite vemodigt att lämna lägenheten som vi bott i när barnen föddes (ja, inte Felix), men det blir nog bättre. Hoppas du kommer trivas i din nya "stad".
 

å jag satt med tårar i ögonen när jag

Skrivet av  Linda o Oliver.
tittade på foton från den här lgh. o från nya husetsamtidig.
Jag var snudd på att få en riktig gråt attack. *ler*

Hur lågnt flyttar ni????
 

Åh vad härligt

Skrivet av  Anna-68 m Nova
att ni har köpt ett hus. Jag kan förstå att det både är positivt och negativt och en slags process att gå igenom eftersom det är ett avgörande steg ni tar.
Vi vill ju också köpa hus och kommer att göra det inom det närmaste året och jag har redan lite ångest eftersom vi har valt att titta på hus några mil närmare stan, och det innebär ju att våra barn kommer att ryckas upp från skola och dagis.
Ibland känns det som man spelar ett högt spel eftersom barnen har det bra och är trygga här i Åkersberga men samtidigt när jag tänker på området där vi bor och framtiden så ser jag tendenser som jag inte känner mig lika trygg med. Det är ju ingen fara med Nova ännu men de stora är mera rotade här eftersom de har kompisar i området och är ute själva och kan området utan och innan. Usch, det är jobbigt men jag är ganska säker på att det blir bra i det nya området också.
 

Artiklar från Familjeliv