Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Killar som leker med dockor

Skrivet av Åsa med Herman
verkar inte existera i detta "moderna" land.... Alla leksaker (och klader och allt annat som kan vara det) ar valdigt pojk- resp flickaktiga...

Herman har en docka som han alskar (Rosie, som har fatt sitt namn fran en AC/DC-lat...) och hon skall med overallt... Idag var det en kvinna som forvanat hojde pa ogonbrynet och utbrast: "Shouldn\'t you be carrying a Superman or something instead???"

*suckar*

Jag ar GLAD att Herman vill leka med sin docka, sin ,barnvagn, sin spis och alla andra "tjejiga" leksaker lika mycket som sina bilar och sitt lego och blir sa trott pa sadana kommentarer.... Funderar pa att borja kopa pojkleksaker i present till flickorna har och vise versa bara for att rora runt lite i grytan..... *ler elakt*
Svar på tråden: Killar som leker med dockor

ja GÖR DET!

Skrivet av  Linda o Oliver.
Jag sa till en mamma att låta hennes dotter välja själv inf. Olivers kalas. Mamman tittade mKT. tveksamt på mig varpå jag tilla....
"O väljer hon paljettklädda utklädningskläder el. högklackade skor så KÖP det! "
Hon trode inte jag var klok. Oliver hade nog blivit glad... spec. om han fått några glittriga halsband. Han gillar sånt.

Sin docka leker inte Oliver så med lngre men han har ju 3 st o köket som vi lagt undan för att han ska få ett nytt när vi flyttar längtar han SÅ EFTER. han licker jätt mkt i "dockvrån" (homecorner är bättre ord, de har nog inga dockor... jo ett dockskåp har de iofs. ) på förskolan.
 

Hej pa dej nattugglan!

Skrivet av  Åsa med Herman
Herman leker iofs inte med sin docka sa som de flesta andra gor - hon brukar mest dansa och headbanga till AC/DC......

Vad valde tjejen? *nyfiken*
 

hon valde.....

Skrivet av  Linda o Oliver.
inget. Blev sjuk. *ler lite*
 

Vad synd....

Skrivet av  Åsa med Herman
Da far du kopa de glittriga prylarna sjalv och ge Oliver! ;)

Hmmm, tror Herman skulle bli glad for nat sant ocksa! Han gillar rosa och nar vi ar inne i leksaksaffarer brukar han glatt vilja leka med stora rosa Barbiebilar... ;)
 

mm sist vi var i en butik som hade leksaker spanad

Skrivet av  Linda o Oliver.
han in 3 halsband med pärlemorsskimrande färger.... men butiken tog endast kontanter o jag hade bara en femmma löst.... så han ska nog få sådana halsband i jul.


:-)
 

Våra killar

Skrivet av  Natali med L-01 & S-03
älskar sina dockvagnar o dockor o spisar o sånna "tjej" grejer om man nu ska säga så. Jag ser inget fel i det. tvärtom så tycker jag om att leka med dockor hellre än bilar o bilbanor o lego o duplo (som de leker med sin pappa)
Lucas har även 2 barbie dockor (Alladin och Jasmine) både jag o sambon är överens. Klart grabben ska få det han vill ha ;-)
 

Artiklar från Familjeliv