Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stulen enkät!

Skrivet av Lialia
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?

3. Har du städat eller ostädat hemma?

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?

7. Vart ligger din drömbostad någonstans?

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)

9. Vad gör du idag om tio år?

Svar på tråden: Stulen enkät!

Trötta svar

Skrivet av  Camilla m Felicia 990114 & Love 011005
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?
Just nu helt ok, tidigare ikväll inte så värst. Love är sjuk och det blir SÅÅ jobbigt för vissa på jobbet att jag är hemma och "vabbar"

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?
Vi ska ut med jobbet 2 ggr denna vecka, mycket fest är det just nu. :)
Jo just, det som är allra roligast är att få göra adventsfint, det gillar jag.

3. Har du städat eller ostädat hemma?
Det är ganska ostädat.

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?
Badrummet och vardagsrummet.

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?
Det skulle vara att få träna och vara mer med barnen. och sambon förstås. :)

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?
Har inget husdjur. Jag är allergisk till mina barns stora olycka. Felicia skulle gärna vilja ha en katt. Hon tycker att jag kan äta medicin varje dag så att vi kan skaffa en katt.

7. Vart ligger din drömbostad någonstans?
Jag bor bra där jag bor, ute på landet bredvid en sjö.

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)
Rent praktiskt: En Saab aero. Opraktiskt en cab. Felicia och jag drömmer om att nästa bil vi köper ska vara en bil utan tak, färg rosa.

9. Vad gör du idag om tio år?
Förhoppningsvis bor vi kvar i vårt hus, kanske jobbar någon annanstans. Har inga direkta planer så långt fram i tiden.

Nu ska jag lägga mig.
 

lINDA SVARAR

Skrivet av  Linda o Oliver.
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?
** nÄ FAKTISKT INTE.
eLLER JO MED VISSA DELAR...är jag ju det egentligen men det överskuggas av annat just precis NU.

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?
** Fredag em?

3. Har du städat eller ostädat hemma?
ostädat med packlådor överallt.

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?

badrummet o hallen....

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?

Mer tid med Oliver, mer tid med maken.

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?

Nej

7. Vart ligger din drömbostad någonstans?

Dit vi flyttar om en månad!

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)

hmm... ingen aning... ntg stort typ Crysler Voyager eller så... Eller vänta kompisarnas Landrover Jeep är cool....*ler*

9. Vad gör du idag om tio år?

 

Åsas svar:

Skrivet av  Åsa med Herman
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?
-Naa..... For exakt ett ar sen fick jag reda pa att mamma hade dott sa idag ar ingen rolig dag.....

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?
-Herman fyller ar pa torsdag, Per pa lordag och det ska vi fira genom att aka till Savannah en langhelg!

3. Har du städat eller ostädat hemma?
-Lagom stokigt brukar det vara... ;)

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?
-Koket....

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?
-Mer tid for mej sjalv, att koppla av och bara vara eller lasa en bok eller sa. Och sa onskar jag att jag hade tid att arrangera alla 1000-tals foton vi har pa Herman i ett fotoalbum...

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?
-Vi har en bettafisk.

7. Vart ligger din drömbostad någonstans?
-Vid vatten!

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)
-Ar supernojd med var Chevrolet Tahoe men en lite sportbil ocksa vore inte fel... ;)

9. Vad gör du idag om tio år?
-Ar antagligen precis klar med skolan.... *fniss*

 

Vad rä det för ett djur....

Skrivet av  Linda o Oliver.
den där fisken?


Stor kram till digidag Åsa. *tänker på dig*


*kram*
 

Sag pa TV idag

Skrivet av  Åsa med Herman
...att Bettafisken aven gar under namnet The Siamese Fighting Fish... Om man slapper ner tva hanar i samma skal slass de tills endast en levande finns kvar....
Fast var lille firre ar sa snall sa... :-)

Har kan du se hur Bettafiskar ser ut:
http://www.starpoint.net/~dave/bettap/bettap.html



Hermans ar midnattsbla med lite rott i och heter "Fishen"... *fniss*
 

åh snygg firre! (imt)

Skrivet av  Linda o Oliver.
 

De kallas för kampfisk på svenska :)

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Helsnygga, men man kan precis som du säger inte ha två hannar i samma akvarium.
Har du testat att hålla upp en liten spegel framför akvariet? Då spänner de upp sig till max för att få "fienden" att sticka. :)
 

Na, har inte testat det, an... ;)

Skrivet av  Åsa med Herman
Nar vi akte pa semester tidigare i ar sa fick en kompis till mej passa var fisk. De har en likadan och de hade funderat pa om de inte skulle slappa ihop dem sa de fick lite sallskap.... Tur att de inte gjorde det! Hade inte varit sa kul for henne nar jag kom for att hamta Hermans "Fishen" om det bara hade funnits nagra slamsor kvar..... ;)
 

Men Åsa...*ler*...

Skrivet av  Lena S m 4
....håller du inte på med scrapbooking, trodde alla amerikanska kvinnor gör det....*skratt*....scrappare som jag blivit sista året, tror det är USAs fjärde största hobby faktikskt.....*ler*...jag som aldrig haft nån superlängtan till USA drömmer nu om att få åka dit bara för att shoppa scrappsaker....*skratt*...
 

*skams*

Skrivet av  Åsa med Herman
Na, har inte fatt tummen ur an... men skulle garna vilja for det verkar jattekul! Alla vara bilder ligger fortfarande sparade pa CD-skivor.....
 

Hm stötte på scrapping

Skrivet av  Lena S m 4
första gången för 4-5 år sedan då en kompis höll på lite med det och hon försökkte få mig att prova (fick nåt litet startkit i julklapp bla) men nej jag var väl inte "mogen" då...*skratt*....så vid jul för ett år sedan satt jag och läste på aff snacket pyssel & Hantverk och blev nyfiiken och började surrfa runt och sen var jag fast det äre bara så kul. Och jag som avskytt allt som varit på engelska (mitt hatämne redan skolan) läser nu ameraikanska scrapptidningar för glatta livet och beställer massor av saker från USA....detta är ju bara så himla kul!! *ler* Fast jag har väl ca 700 bilder kvar nu att fixa till som bara legat i kartonger innan......
 

ÅH det är jättekul men

Skrivet av  Linda o Oliver.
så himla dyrt att handla saker här. Allt är svindyrrt. Vet itne vad stansar, klistermärken mm koster "overthere" för det lär ju inte vara billigt men säkert bättre än här.
Så åsa...det är bara att sätta fart.
 

Linda!

Skrivet av  Lena S m 4
Priserna är bara en tredjedel i USA mot här hemam så jag handlar massor från USA.....visst kan det fastna i tullen men det bli alla fall mycket billigare och peppar peppar har jag bara fastnat en gång....
 

Förstår

Skrivet av  Lialia
att idag inte är en rolig dag, *KRAM*
 

Tack for kramen!

Skrivet av  Åsa med Herman
Herman och jag krop upp i soffan (han ar sjuk) och tande ljus och hade det mysigt och pratade om mormor. Han kommer annu ihag henne men det kanns sa sorgligt att tanka pa att han kanske inte kommer att minnas henne alls nar han blir aldre.....
 

Majsan svarar

Skrivet av  Majsan med Karl 011003 & Ida 031025
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?

Javisst, känner mej glad.

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?

Advent!! Att ta fram lite julsaker på lördag och på söndag ska vi nog baka lite pepparkakor och bjuda mormor på fika :)

3. Har du städat eller ostädat hemma?

Mycketmycket stökigt! Kanske man skulle städa i snöstormen... hm.

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?

Handfatet, hallgolvet och diskbänken ligger på delad förstaplats.

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?

I min vardag... hm... jag skulle vilja ha mer tid öht så det inte blev så himla rörigt här hemma... för egen del skulle jag vilja kunna läsa en bok och sova en stund :)

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?

Inte vad jag vet... *uäck* Skoja bara, sååå stökigt är det inte :) Det är faktiskt lite rent under all bråte :)

7. Vart ligger din drömbostad någonstans?

I villaområdet precis brevid här där vi bor. Jättesöta små 30-talshus med gulliga, vildvuxna trädgårdar.

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)

Audi RS4

9. Vad gör du idag om tio år?

Hmm... *räknar på fingrarna* Ja, jag borde ju ha pluggat klart och är sjuksköterska, barnmorska eller diakon, vi bor i något litet hus och kanske är jag föräldraledig igen...? Tio år är väldigt lång tid... Karl är 13, Ida 11 och jag 34... nä, föräldraledig är jag nog inte :)
 

Diakon...

Skrivet av  Lialia
vilket ovanligt intresse! Säkerligen väldigt intressant yrke och man får väl träffa en hel del männsiskor som diakonissa va?!
 

Jaa...

Skrivet av  Majsan med Karl 011003 & Ida 031025
jag tror att det är väldigt intressant, hm... jag har jobbat en del med ungdomar genom kyrkan och känner att det är ett bra sätt att liksom fånga upp de som hänger lite på trekvarten och behöver bli sedda och känna att det finns någon som tänker på dem och vill att det går bra för dem... ja, vi får se, i vilket fall ska jag plugga till sjuksköterska först, sen kan man då bygga på lite och bli diakon. Och tänk att få samtala med äldre också, som sjuksköterska får man väl sticka nålar men som diakon får man väl mer höra och samtala om _livet_! Jag börjar bli inspirerad här känner jag :)
 

Jojans

Skrivet av  Jojan å Elias
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?
Ja fast har såå ont i halsen =( och har prov i morgon =(
Annars prima liv ;)

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?
Ja Elias blir ju 3år :)

3. Har du städat eller ostädat hemma?
Där uppe städat, här ner MKT ostädat

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?
köket

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?
Träna och träna....

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?
bara dammråttorna

7. Vart ligger din drömbostad någonstans?
oj jag vet faktikst inte trivs här i kaxholmen men gbg har och är ju min favo stad.

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)
ingen först ett körkort , tack ;)

9. Vad gör du idag om tio år?
tio år... hm. Då är jag 33år.
Jag är 2 barns mamma och jobbar med ett jobba som jag trivs med. Med friskvård tror jag kanske...

 

Din tjuv ! :)

Skrivet av  Cecilia & Samuel
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?
* Hm, jo, det gör jag nog. Tar en minut i taget.

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?
* Maken fyller år på fredag, så då kommer vi förhoppningsvis att gå ut och äta middag hela familjen. På lördag ska vi på avslutningsfest med dyk-klubben.

3. Har du städat eller ostädat hemma?
* Ostädat ! Vi hade vår årliga tomtefest i lördags... Det kom 20+ gäster och de flesta sov över. Nu är hela hemmet ett enda kaos.

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?
* Badkaret och köket.

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?
* Promenader med familjen, och långa mysiga bad i badkaret.

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?
* Ja, en svart katt (Figaro) och tre fiskar (mamma, pappa, Samuel)

7. Vart ligger din drömbostad någonstans?
* Jag bor i mitt drömhus. Möjligvis att jag skulle vilja flytta det till en strandtomt. *ler*

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)
* Porsche Boxter S (gärna cab)

9. Vad gör du idag om tio år?
* Idag om tio år köper jag nog present till min make. *som alltid* ;) Allvarligt så tror jag att jag är chef på något kraft/värmebolag, och reser mycket runt världen med familjen.
 

fler svar

Skrivet av  Belle
1. Jag känner mig ganska glad och nöjd :-)

2. Till helgen kommer min kompis och hennes son och hälsar på, då ska vi åka på julmarknad på Tivoli i Köpenhamnm det ska bli så kul!

3. Städat men det behövs dammsugas, iaf i hallen.

4. Hall och köksgolv, och kattsand på badrumsgolvet.

5. Skulle nog vilja ha lite mer tid till mig själv, att hålla på med mina intressen som ridning, yoga och gitarrkurser.

6. Hund, 2 katter, 2 marsvin

7. Var som helst bara det är större än det vi bor i nu!

8. Oj jag är inte så haj på bilar, men nån liten, cool, bränslesnål bil...helst inte grön.

9. Ingen aning, förhoppningsvis är jag kanske sambo och har fler barn och ett arbete jag trivs med.
 

En liten fråga

Skrivet av  Jenny & Tora-01 & Astrid 040327
Såg att du bor i Skåne och är intresserad av yoga! Har du något tips på något ställe som ger kurser för nybörjare? Mellanskåne, Malmö, Lund... Tänkte jag skulle testa på det efter jul :-)
 

Gerdahallen?

Skrivet av  Nettan m Anton 29/10-01 & Märta 2/8
Har inte dom? Länge sedan sist förresten. Allt bra med er?
 

Mia svarar

Skrivet av  Mia med Emma & Theo
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?
* Nej

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?
* Borde se fram mot en stor fest på torsdag, men som alltid gör jag allt för att hitta ursäkter för att slippa umgås med en massa människor...

3. Har du städat eller ostädat hemma?
* Ostädat.

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?
* Köket tar ju bara några timmar att stöka ner. :)

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?
* Får man välja tre? 1. Ägna mer tid åt bara mig. Stänga av TV, musik och barn *s* och bara låta tankarna flöda. 2. Träning - min rygg skulle må så mycket bättre om jag tränade ibland. 3. Körsång - Sedan jag flyttade hit till gbg har jag inte sjungit något och det gör så ont i hjärtat. En stor del av mig saknas...

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?
* Nej, Emma är väldigt allergisk mot katt och läkaren säger att hon säkert blir allergisk mot fler pälsdjur eftersom kattpricktestet gav så stort utslag. :(

7. Vart ligger din drömbostad någonstans?
* Svår fråga. Jag älskar mitt hus och mina grannar. Synd bara att det är i gbg. :P

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)
* Bryr mig inte. En kombi. :)

9. Vad gör du idag om tio år?
* Har en utbildning, ett annat jobb, en till bil, är gift och har 3-4 barn. Stressigt...
 

Svarar också

Skrivet av  Åsa med Robbie
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?
- Mjorå... vi avslutade en kurs idag, hade tentan i fredags och sista seminariet nu, och då är man alltid alldeles urlakad efteråt.

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?
- Ser fram emot - vilken underdrift! *S* Pojkvännen kommer på torsdag kväll, det var fjorton dar sedan vi skildes nu så gissa om jag LÄNGTAR! *ler*
Robbie ser också fram mot att Krister kommer för då ska han "pussa och krama och kasta snö på han!" :)

3. Har du städat eller ostädat hemma?
- Det har varit tentavecka som sagt, då hinns inget annat...

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?
- Allra mest förundrad över hur snabbt diskberget tornar upp sig när man fått undan förra disken, annars är det nog jämnt lopp.

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?
- Träna och mer tid med Robert.

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?
- Inte jag! Robert säger att han har en egen hund och sex katter, fast de bor förstås hos farmor/farfar respektive mormor/morfar

7. Vart ligger din drömbostad någonstans?
- Drömmer om en timmerstuga vid havet, fast vet inte exakt vilket hav :)

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)
- Och vad vet JAG om bilar?! *S* Jag var faktiskt testförare för en tidning under ett år och fick en ny bil varje månad (inte som nån expert alltså utan för att se vad en "vanlig förare" tyckte om bilarna). Den jag gillade bäst var Audi A6 så då säger jag det

9. Vad gör du idag om tio år?
- Färdigutbildad och jobbar med barn... kanske... Och har ett barn till, kanske... *ler*
 

Linn svarar:

Skrivet av  Linn v34+Neo-01 & Ronja-03 *på besök*
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?
*** Tja egentligen... Fast jag är rätt trött på barnen som mest tjaffsar å bråkar å trotsar hela tiden. Men samtidigt så är jag ju galen i dom... så det går väl på ett ut! Är väl nöjd, glad å lycklig nästan jämt, förutom när jag blir galen på barnen kan jag ju säga då! *s*

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?
*** Ja föräldrarutbildningen som vi ska på på torsdag. Om det nu löser sig med barnvakt bara... Min mamma, som alltid passar dom annars, måste iväg till skolan ju då! :0( det var så himlans kul på första träffen, så jag vill verkligen verkligen gå igen.

3. Har du städat eller ostädat hemma?
*** Beror på vems ögon man ska mäta med. I mina egna, halvdant!!! I de flesta andras är det säkert jättestökigt... Och i vissa andras (ganska få) så är det städat å fint! :0)

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?
*** Barnens rum, utan tvekan! Hinner ju inte ens städa klart hela rummet innan barnen stökar ner i den ändan jag började städa upp!
Och mattan i TV-rummet som aldrig blir riktigt fri från massa partiklar! Ångarar nästan att jag köpte en beige matta... men himlans fin är den... den halvtimmen som den ser ok ut efter att den är nydammsugen!

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?
*** Tid att bara vara å göra vad som faller mig in för stunden!!
Och tid att plugga, utan att det känns som att jag valt bort massa andra saker!

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?
*** En katt som nog är typ världen keligaste eller nåt!

7. Vart ligger din drömbostad någonstans?
*** Finns nog några lite varstanns. I storStockholm, I Vårgårda och i nåt varmt å härligt soligt land!

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)
*** En stor å härligt extrautrustad bil, som både har plats för minst 7 personer och massa packning! Kan inte mkt om bilar... så märken har jag inte koll på!

9. Vad gör du idag om tio år?
*** Tja, vad gör jag?? Förhoppningsvis så sitter jag i vårat härliga drömhus, lyssnar på hur barnen snusar i sina respektive rum (har 5 barn då), hunden ligger framför öppna spisen med katten tätt kurad intill sig och min make (nuvarande sambo) sitter någonstanns nära mig och vi ska snart gå och lägga oss å kramas till sömns! :0)
Jobb å annat oviktigt hoppar jag över i mina drömmar! *s*

 

Inte besök!! *imt*

Skrivet av  Linn v34+Neo-01 & Ronja-03
 

Leenas svar

Skrivet av  Leena och Nelly
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?
svar: Egentligen ja, men det är endel strul med en bekant som jag inte kan släppa, behöver ändra min inställning tror jag. Det är väl jag som mår mest dåligt av detta.
2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?
svar: En ledig helg....
3. Har du städat eller ostädat hemma?
Mitt emellan, det är rent men stökigt.
4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?
svar: köket. ge inte ris till barn!
5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?
svar: att träna av något slag. t ex prommenera eller gå på gympa. och så att läsa böcker.
6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?
svar: ja, en hund.
7. Vart ligger din drömbostad någonstans?
vet ej
8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)
svar: en saab 95 combi eller om de nya saabarna heter nåt annat nu...?
9. Vad gör du idag om tio år?
svar: Jag sitter och smuttar på ett glas vin på någon tropisk strand
 

Nettan svarar

Skrivet av  Nettan m Anton 29/10-01 & Märta 2/8
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu? Ja, det gör jag trots att min man jobbar 7 dagars vecka.

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?
Ja, GALAFEST med jobbet. Vi blir 1500 pers och det ska bli så kul. Vi var ett gäng på 12 st som började på företaget samtidigt och gick massa kurser ihop. Nu är vi utspridda i hela Skåne, men på fredag ska vi träffas :).

3. Har du städat eller ostädat hemma?
Ostädat givetvis. Känns som normaltillstånd hos oss.

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat? Toaletten

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skulle det vara? Egen tid och egen tid. Hoppas mer på det till våren då min mans projektanställning löper ut.

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?
Nej, såvida inte silverfiskar och spindlar räknas.

7. Vart ligger din drömbostad någonstans? Vid havet och skogen.

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)
Är Volvofantast så det får bli en Volvo V70N

9. Vad gör du idag om tio år?
Oj, här får man tänka efter lite. Jobbar nog där jag är idag eftersom jag trivs så bra. Har 3-4 barn. Har äntligen en fast bostad :)
 

Jeswi svarar.

Skrivet av  Jeswi m trillingar-01 + son -04
1. Känner du dig glad och nöjd med tillvaron just nu?
** Nja, hade ekonomin varit bättre så...

2. Ser du fram emot något särskilt i veckan?
** Helgen, för då är maken ledig och ska lägga in vårat nya hallgolv :)

3. Har du städat eller ostädat hemma?
** Alldeles för ostädat :( jag håller på och renoverar lite överallt så alla möbler står mitt i rummena och så.

4. Vad är det som du tycker blir smutsigast snabbast igen hemma efter att ni städat?
** Golvet!! Och diskbänken.

5. Om du fick välja två saker till som du gärna skulle vilja ha mer tid till i din vardag men som du ofta måste prioritera bort nu, vad skule det vara?
** Mig själv och mig själv.

6. Har du några husdjur? Om ja, vad då för något?
** Ja, två hundar. Men de är egentligen makens hundar, jag vill inte ha husdjur just nu.

7. Vart ligger din drömbostad någonstans?
** Det undrar jag oxå...

8. Vilken bil skulle du välja om du fick göra det (det finns INGA begränsningar :)
** Ingen aning, jag har inte ens körkort.

9. Vad gör du idag om tio år?
** Bor i mitt drömhus hoppas jag. Har eget företag :)

 

Artiklar från Familjeliv