Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag slog min axel ur led idag *aj*

Skrivet av Linda & Filippa 3 år
Halkade på väg till jobbet på en förb*nnad isfläck under snön, tog emot mig med knän och ena armen och vips så var axeln ur led. Helt bortdomnad blev armen på en gång.
Som tur var så hoppade axeln tillbaka av sig själv rätt snart igen, men det gör ju så oooont i muskelfästena i armen efteråt!

Så jobba kunde jag ju inte, så jag fick gå hem, ta en varm dusch, alvedon och bädda ner mig under täcket. :o(

Slog axeln ur led för 5 år sedan när min kära häst drog omkull mig, så då är det ju lätt hänt att det sker igen, tyvärr!

Nåväl, nu ska jag bitra ihop, för vi ska till Ulriksdals Wärdshus och äta julbord med jobbet.
För äta måste jag ju, vare sig jag har 1 eller2 armar som fungerar, eller hur ;o)
Svar på tråden: Jag slog min axel ur led idag *aj*

Fy!

Skrivet av  Jenny & Tora-01 & Astrid 040327
Det låter läskigt! Såg du Cityakuten igår? Jag höll för ögonen, hoppade upp och ner i soffan och frågade förtvivlat maken varför jag envisas med att se på detta hemska program - de drog en axel i led med hjälp av ett lakan. Hua! *svimningsattack* Jag hyperventilerar minst en gång varje avsnitt ;-) (Behöver jag tillägga att jag aaaaaldrig skulle kunna arbeta inom vården och beundrar de som gör det!?!)

Skönt att du inte behövde vara med om det i alla fall och hoppas du får njuta av julbordet!
 

Aj, aj, aj

Skrivet av  Lialia
låter inte kul :-( Hoppas du repar dig snabbt!
 

åh gud.... fy.... xxxx

Skrivet av  Linda o Oliver.
så fruktansvärt. Hoppas verkligen att du känner dig bättre snart!


*kraaaaam*
 

Usch... *ryser*

Skrivet av  Åsa med Herman
Later inte skont..... Hoppas det onda gar over snart!

*kram*
 

Artiklar från Familjeliv