Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är era barn också Spiderman-fantaster?

Skrivet av Om
Oscar tycker Spindelmannen är jättetuff och vill gärna ha prylar med honom. (Själv såg jag filmen för första gången i söndags och tyckte den var dålig.) Med tanke på att han är bara drygt tre år inbillade jag mig att han skulle föredra Bamse och sådana "snälla" figurer men han tycker alltså att Spindelmannen är mycket mer intressant.
Svar på tråden: Är era barn också Spiderman-fantaster?

nelly brukar vara spindelmannen

Skrivet av  Leena och Nelly
knyter fast ett badlakan runt axlarna och rusar runt i huset.... inspirerad av storebror tror jag.
Bamse verkar tyvärr inte vara populärt alls här... har aldrig varit det. Flickorna väljer Barbietidningar (tråkiga att läsa) och Niklas väljer Digimon (svåra att läsa med alla spwooosh och bragang)
 

Jo litegrann..

Skrivet av  Terese&Elliot 0109 Saga 031121
..så därför for vi in till stan i lördags då Spndelmannen var i ett av våra gellerior.. men han såg lite läskig ut IRL så han klamrade sig fast vid mig =0)
Dessutom blev hans teckning dragen i teckningstävlingen.. så jag fick bära honom fram och hämta sitt pris av Spindelmannen.

Men nu efteråt så tyckte han det var jätteskoj *S*

Musketör tycker han också är roligt att leka.
Men mest är dte nog böcker och duplo som lockar just nu.
 

Här är det riddare som gäller

Skrivet av  Selma m 2 barn *nytt info*
Alla barn på gården leker riddare, och hos dagmamman. Emilia blir jättearg om man kallar henne för prinsessa. Kolla infot!
 

nopp, här är det "Skopis" som gäller

Skrivet av  Cecilia & Samuel
Samuel gillar att titta på Byggare Bob, och Skopis är hans stooooora favorit. Han ska få en i julklapp. ;)

Annars så tittar han på Bamse, Puh, Djungelboken, filmer om fiskar (sist såg vi "Sharks Tale", den gillade han), och dokumentärer på Discovery. Av någon anledning är han helt galen i "Rex Hunts fiskeäventyr" (på Discovery) och tjatar om att få se det de morgonar vi är hemma... Han brukar pussa sina fiskar i fiskespelet och leka Rex också. :)

Spiderman har han inte riktigt kommit till ännu.
 

Här med!

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Skopis är det som Viktor allra hetast önskar sig i julklapp. :) Annars brukar han låtsas att han är herr Nilsson och att jag är Pippi.
 

Nepp..

Skrivet av  Jojan å Elias
han har ännu inte fastnat för spindelmannen.

Favoriterna är just nu:
Djungelboken
Pippi
Pettson o Findus
Alfons
bla.
 

Nej, sjörövare och Pippi är det här

Skrivet av  Nettan m Anton 29/10-01 & Märta 2/8
Likadant är det med alla de andra killarna på dagis.
 

Ja, o nej, spindelmannen är spännande men

Skrivet av  Linda o Oliver.
mest för att många Äldre kompisar gillar Spindelmannen. Oliver har inte sett något annat med spindelmannen än dvd fodral o så där.
Jo det stora var väl en BIL med spindelmannen som han fick av en kompis när han fyllde två. *ler*
Hur häftigt som hellst tyckte Oliver som genast hänvisade till riktiga Spindlar.
 

Spiderman är cool!

Skrivet av  Jennie m Mathias 5/10-01
Tycker Mathias och han vill väldigt gärna ha en Spidermandräkt i julklapp.
Intresset beror nog dock på att ett par av de äldre killarna på dagis har Spidermangrejer.

Annars är han tokig i sjörövare och tittar gärna på Pippi i Söderhavet flera gånger om dagen om han får också går han och sjunger "sjörövaryrket passarn bra..." halva dagarna.

/ Jennie
 

Ingen figur just nu

Skrivet av  fru Bill
Pontus är för tillfället krokodilfantast. Det enda han önskade sig till födelsedagen var en krokodil och favoritsakerna (förutom bilarna) är den krokodil han fick och en liten mjukiskrokodil, som storebror vann på lotteri för flera år sedan. Kan däremot känna känna igen mig i din berättelse om Oscar och spindelmannen, då Felix varit ett Batmanfreak sen två års ålder, då han kom hem från en granne och sprang runt lägenheten med en strumpa över vardera axel och skrek "Bettan, Bettan". Vi fattade ingenting just då, men fick förklaringen om att de lekt Batman senare. Filmerna såg han inte förrän nu i år (9år är han), men Batman har ändå alltid varit favoriten.
 

Mmm min Oscar gillar också Spindelmannen

Skrivet av  Tanja med Oscar
Han började i augusti någon gång och önskade sig bara Spindelmannenprylar i 3-årspresent. Släkten uppmärksammade detta och han fick allt möjligt med Spindelmannen på, strumpor, kalsonger, plånbok, affisch, gubbar, motorcyklar. Av oss fick han icke Spindelmannenrelaterade prylar :-) Nu verkar det ha gått över en del och han gillar återigen Nalle Puh, Pingu, Bamse osv. Spindelmannen är ok men nu är det stora bilar som gäller...så det varierar hela tiden.
 

Artiklar från Familjeliv