Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lillajul

Skrivet av memim
är det väl idag? El är det imorgon?
Maken dammsög hela huset igårkväll när jag jobba. (Order uppifrån)
Så städa är inget absolut måste idag. Däremot är kylskåpet helt tomt, jag har dessutom lovat barnen att vi ska baka pepparkakor. Och tomtegröt med mandel ska de små liven ha ikväll.

Försökte ha lite mysigt imorse o. tände ett ljus o. la på en gammal julskiva med Celine Dion och försökte få ungarna att sitta vid bordet och se lite mysiga ut. Gick inte förstås så bra. Mutade dem med choklad o. så satt vi i 1minut typ o. alla var tysta (tills chokladen var svald) och jag inbillade mig att vi hade mysigt.

Jag ska åka in till stan o. gå lite o. kolla på alltmöjligt som jag inte har råd att köpa o. maken får försöka gräva fram ungarnas skidor.

Ikväll kommer "kastabocken". Han kommer alltid på lillajul o. slänger in en påse godis till alla barn. Tyvärr så slänger han in paket hos grannen o. detdär kommer vi nog att få höra mer om under dagens lopp misstänker jag. ;)

Vad gör ni idag?
Svar på tråden: Lillajul

Idag har Samuel fullt schema

Skrivet av  Cecilia & Samuel 3 år
Samuels farmor och farfar är på besök, för min make fyllde år igår. De har spikat ett helt schema för Samuel. :) Just nu är de allihop på simskola med Samuel, och sedan ska de baka pepparkakor, åka pulka och bygga bilbana (det sistnämnda har Samuel valt själv).

Jag har min sista företagsekonomitenta på tisdag, och jag har kommit typ en tredjedel i den första boken (av tre) så jag har nog ganska fullt upp med det idag. Ikväll ska jag och maken på fest med dyk-klubben.

*he he he* Jag känner igen det där med att försöka att ha mysigt. :) Det funkade inte för mig och mina systrar heller. Skönt att ditt hus är någorlunda städat så att du slipper bekymra dig om det idag. Jag sprang runt hela huset igår och städade (det är då man INTE är glad över att det är 300 kvm och att vi hade en jättefest förra helgen...). Idag ska jag bara plöja genom mina böcker, äta choklad (om inte svärfar hunnit före), och ha det bra.
 

Aldrig hört talas om

Skrivet av  fru Bill
lilla jul alltså. Låter mysigt. Har köpt en svart adventsljusstake för fyra ljus till i morgon. Här är så rörigt att jag inte kommer åt jullådorna. Vi får väl göra som vi gjort förrut nåt år - röja runt det bord där vi ska fika och få det så mysigt det går.
I dag packar jag ner Pontus rum och går på teater framåt kvällningen med en jobbarkompis (erbjudande genom jobbet - handlar såklart om alkohol, men jag hoppas den är bra)
 

Lilla jul

Skrivet av  Lialia
vet jag inte vad det är, däremot lillördag :-)
Gick upp sent idag, 11:10 för Fanny var krasslig och sov uruselt inatt, vaknade varje kvart tror jag så jag kom inte upp tidigare.
Idag har vi varit på affären och handlat, sen har jag pysslat lite med ljusstakarna men har en hel del kvar. Sambon är på 30-års fest men skulle inte stanna länge då han kör och dessutom jobbar imorgon. Kl 20 blir det Robinson och sen Kvarteret (ett program som handlar om 4 par som tävlar om att renovera snyggast lägenhet)
Hoppas ni får trevligt ikväll, tomtegröt lät smaskens .-)
 

Artiklar från Familjeliv