Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Julklappar

Skrivet av memim
Hur har ni det med uppköpen? Allt klart el inget påbörjat?
Helt plötsligt så har jag fixat åt Sander hans paket. Han får;
-En tramptraktor (trehjulad- överlägset trampvänligast) med kärra. Svart traktor med gula hjul.
-Bajsboken! Den har varit slutsåld men nu fanns den att få på Barnens bokklubb.

Anton får trollerilåda o. boken "Bröderna Lejonhjärta" och Kasper ska få ett skidpaket o. boken "Rut och Knut tittar på kroppen."

Så nu har jag bara femtielva personer att köpa paket åt kvar.
Svar på tråden: Julklappar

Samuel ska få

Skrivet av  Cecilia & Samuel 3 år
två videofilmer - Lilo & Stitch + Nalle Puh [redan inköpta, men ej inslagna], och så tror jag att vi ska köpa Skopis [från Byggare Bob, ej inköpt]. Sedan får han inget mer av oss. :)

Övriga julklappar har vi inte börjat med än. Det är Åkes två bröder (med sambosar), mina två systrar (den ena med sambo) och Åkes föräldrar kvar. Kanske blir det något Samuel har gjort... *ler* Ett år gjorde vi en massa saker med Samuels fot- och handavtryck på (örngott och tröjor typ), och ett år fick de kalendrar.

Jag och maken funderar på att investera i en ny bäddmadrass i julklapp till oss själva. *stort behov*
 

Vi köper inte till så många

Skrivet av  fru Bill
Tror det blir ett dockhus till Pontus och Tobias. Ett modell större. Inbillar mig att de har på IKEA, för de lekte med ett sånt i bollhavet. Vi har köpt en djurbok till Felix och ett en verktygslåda, med verktyg. Just nu är jag mest inne på vad Tobias ska få på sin födelsedag på söndag om en vecka. Han ska i alla fall få en dansmatta från Ellos. Hoppas den är lika rolig som den såg ut. Till syrrans ungar ska jag köpa när hon är med. Hon är lite bestämd över vad de ska ha, så det blir enklast så.
 

Ja

Skrivet av  Lialia
IKEA har ett dockhus med en del tillbehör till. Har inte köpt det själv men jag såg det sist vi var där.

Jag hoppas kunna/hinna damma av mitt dockhus jag hade som liten framöver, min pappa gjorde det till mig som liten, vore kul om barnen kan leka med det.
 

Tack!!

Skrivet av  fru Bill
Jag måste bara se till att komma i väg till IKEA då.
 

Missade ge Elias

Skrivet av  Jojan å Elias
en födelsedags present i går,så nu blir den julklapp istället. En traktor med vagn.
Men annars har vi inte köpt en julklapp.
 

Grattis i efterskott! Men...???

Skrivet av  Åsa med Herman, Atlanta GA
...missade ni hans fodelsedag? Da hoppas jag han far en extra fin julklapp som plaster pa saren! *ler*
 

Tror

Skrivet av  Lialia
hon menar att hon missade att ge den presenten, inte att hon missade födelsedagen.
 

*skyller pa min harfarg* ;)

Skrivet av  Åsa med Herman, Atlanta GA
hi hi... Ja, sa maste det ju vara! :-)
 

;)

Skrivet av  Jojan
nejdå.. Lialia har rätt. Har firat han i kväll igen *massa släkt*
Tack :)
 

Vilken tur

Skrivet av  Åsa med Herman, Atlanta GA
att det bara var jag som laste for snabbt och svarade innan min lilla hjarncell hangde med ordentligt... *skams* Annars hade det varit bra synd om killen..... ;)
 

Började i torsdags

Skrivet av  Lialia
är klar med svärmor, sambon och har påbörjat till Julia. Det jag har köpt till henne är:
* Pippitröja
* En bok som är skriven i hennes namn, typ "Det var en gång en flicka som hette Julia. Hon var 3 år gammal och hennes kompisar hette Fanny. Lucas och Kim."Tror jag blir väldigt populär då hon själv är huvudpersonen.

Sen får ja se vad jag/vi hittar på mer men det känns skönt att ha börjat.
 

Var hittar man den boken?

Skrivet av  Malin
Internet?? *vill också ha*
 

I Skärholmens Centrum

Skrivet av  Lialia
stod en kille med ett bord och fixade detta. Ur msyig julklapp verkligen :-)
 

www.sagofabriken.se

Skrivet av  Linda & Filippa 3 år
De står även i Solna c nu innan jul.
 

Köper inte så mkt julklappar

Skrivet av  Linda & Filippa 3 år
Filippa ska få en sån där "Little monkey lost"-apa samt Bajsboken.

Sambon ska få en rakapparat.
Sen ska det inhandlas diverse julklappar till kusiner, men har inte kommit på vad!

Ska till Göterborg nästa helg med min mamma, så de flesta julklapparna inhandlas nog då!
 

Hur är det med axeln?

Skrivet av  Lialia
Kan du röra dig bättre nu?
 

*ajaroch tycker synd om mig själv*

Skrivet av  Linda & Filippa 3 år
Tack för att du frågar :o)

Det gör fortfarande ganska ont, men långt ifrån så s*tans ont som det gjorde första dagen.

Rörligheten är i princip tillbaka helt, men efter tex en arbetsdag så värker hela armen, antar att det är för att musklerna fått sig en smäll och blivit svagare :o(

Tack och lov för smärtstillare ;o)

 

Jag är KLAR!! =0)

Skrivet av  Terese&Elliot 0109 Saga 031121
Var hela tordagen och fredagen och jag var heeelt slut.. men då är jag helt klar också så det fick jag ta =0)

Har bara 4 paket kvar på adventskalendern, men 3 av dom är lördagar så nästa gång jag far och handlar så köper jag godis och typ en tomte till det sista.
 

Lite av varje!

Skrivet av  Camilla m Felicia & Love
Tillsammans ska Felicia och Love få en spark och en sänghimmel.

Sedan ska Felicia få en dataspel och Love ett smyckeskrin, detta har vi köpt. Jag tror dock att det kommer att bli lite mer från oss.

Från mormor och morfar får de lite nödvändiga saker så som täcken och kuddar och sänglampor. De har fått våningssäng i höst och nu har de gamla täcken och kuddar och sänglampor har de inte alls. Farmor och farfar ska ge dem gräddsnäckor till respektive i deras servis.
 

Artiklar från Familjeliv